Aydın Vinç'ten 900 tonluk taşıma

18 Ocak 2016 Pazartesi - 15:15
Kategori: CPT

PAYLAŞ

Beşiktaş Tersanesin'de 900 tonluk taşıma
Beşiktaş Tersanesin'de 900 tonluk taşıma

Beşiktaş Tersanesinde bulunan 900 tonluk gemi gövdesi bloku, Aydın Vinç tarafından başarılı bir şekilde özel havuzlu yüzdürme gemisine taşındı. 13 Aralık'ta gerçekleştirilen taşıma operasyonunda 18+18 toplam 36 aks Goldhofer marka uzaktan kumandalı kendinden yürüyüşlü hidrolik modüler taşıyıcı SPMT kullanıldı.

 

Aydın Vinç, Beşiktaş Tersanesinde toplam ağırlığı 900 ton olan gemi gövdesi blokunun taşımasını gerçekleştirdi. Projenin netleşmesi ile birlikte yaklaşık 8 ay süren keşif ve hazırlık çalışmaları yapıldı. Bilgisayar ortamında kontrolleri yapılarak 900 ton ağırlığındaki gemi blokunun dengeli olarak kaldırılmasının hesapları gerçekleştirildi. Projede Süpervizör olarak görev yapan Ümit Cem Karaçam, “Hem ofis hem de Beşiktaş Tersanesinde gerçekleştirilen toplantılar sonucunda kaldırılacak gemi bloku hakkında teknik resimler ve bilgiler oluşturduk. Daha sonra kaldırma yapılacak zemini kontrol ederek kaldırma yapılacak tarih hakkında hava şartlarını da göz önünde bulundurarak operasyon tarihini netleştirdik” dedi. 27 metre genişliğinde, 24 metre uzunluğunda ve 20 metre yüksekliğinde olan gemi gövdesi bloku, 18+18 toplamda 36 aks Goldhofer uzaktan kumandalı kendinden yürüyüşlü hidrolik modüler taşıyıcı SPMT ve Man çekicilerle, imal edilen liman sahasından 100 metre yürütüldü. 3 bin ton taşıma kapasiteli 28 metre genişliğindeki özel havuzlu yüzdürme gemisine taşınan gövde bloku, mesnetlere indirildi. Taşıma operasyonu 12 Aralık Cumartesi günü başladı. Mühendislik kadrosunun autocad ortamında 900 ton ağırlığındaki gemi blokunun taşıma simülasyonları ve kontrolleri yapıldığını hatırlatan Karaçam, “Mühendislik kadrosundan gelen teknik resimler eşliğinde dört nokta olarak yükleme yapılması kararı alındı. 18 + 18 aks toplamda 36 aks olarak SPMT ve çekicilerle gemi blokunun altına girildi ve kaldırılmaya hazır hale getirildi. Taşıma operasyonu ise 13 Aralık Pazar günü gerçekleştirildi” dedi. Saatte 0.5km hızla özel havuzlu yüzdürme gemisine geçiş yapıldı. Geçiş esnasında telsizler üzerinden koordinasyonlu hareket ederek emniyetli bir şekilde yavaş yavaş özel havuzlu yüzdürme gemisine binilirken, diğer taraftan yüzdürme gemisinde balansı da alındı.

Güvenli taşıma için önemler alındı

 

Projede herhangi bir sorunun yaşanmaması için kaldırılacak yükten fazlasını hesap edilerek hareket edildiğini ifade eden Karaçam, 18 aks solda 18 aks sağda olmak üzere toplamda 36 aksın taşıma kapasitesinin 1224 ton olduğunu, kaldırılacak yükün maksimum ağırlığının ise 900 ton olduğunu söyledi. Karaçam, “900 ton gemi bloku kaldırıldığı zaman aks başına düşen ağırlık 25 tondur. Bizim aks kapasitemiz ise 34 ton. Aydın Vinç olarak emniyetli çalışmak, ilk prensibimizdir. Bu nedenle güvenliğin sağlanması için gerekli olan her önlemi aldık” dedi. Projede dikkat edilmesi gereken birçok önemli aşama olduğunu da belirten Karaçam, şunları söyledi: “Kaldırılacak parçanın yüksekliği, genişliği, uzunluğu ağırlık merkezi ve ağırlık merkezinin nereye bastığı, zemin ve zeminin eğimi çok önemliydi. Kaldırma esnasında dengeli olarak kaldırılmalı ve yük ile yürütülürken dengeli olarak yavaş hareket edilmesi gerekiyordu. Havuzlu gemilere geçiş esnasında balans alımı da projenin bir diğer önemli aşamasını oluşturdu. Tabii bütün bunların yanında hava şartlarını da unutmamak gerekiyor.” Projede kullanılacak makine ve ekipmanların seçiminde de dikkatli davrandıklarını hatırlatan Karaçam, SPMT ve Man çekicilerini tercih etmelerinde gemi blokunun basacağı yerlerin yük dağılımını, aks başına düşen yükü ve uzaktan kumanda edilebilir olmasını dikkate aldıklarını belirtti.

Yük İtalya'ya gönderilecek

Beşiktaş Tersanesinde 20m yüksekliğinde, 24m uzunluğunda, 27m genişliğinde ve 900 ton ağırlığındaki gemi bloku 18+18 aks toplamda 36 aks SPMT ve çekici ile 84m uzunluğunda, 28m genişliğinde ve 3bin ton taşıma kapasiteli havuza 100m yürütülerek mesnete alındı. Böylece Aydın Vinç Türkiye de ilk kez nakliyede 900ton gemi bloku taşıması yapmış oldu. 900 ton ağırlığındaki gemi bloku İtalya’ya götürülecek ve İtalya da 150m uzunluğunda ve 77 bin ton ölü ağırlığındaki gemiye eklenerek gemi uzatması yapılacak.

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER