Osmangazi Köprüsü'nden kule vinç söküldü

05 Aralık 2016 Pazartesi - 15:30
Kategori: CPT

PAYLAŞ

Osmangazi Köprüsü'nden kule vinç söküldü
Osmangazi Köprüsü'nden kule vinç söküldü

Osmangazi Köprüsü'nün kuruluş aşamasında köprüye monte edilmiş olan kule vincin sökümü gerçekleştirildi. Gebze ayağında bulunan kule vincin söküm işini üstlenen Aydın Vinç, yaklaşık üç ay süren ön hazırlıkların ve hesaplamaların sonucunda projeyi başarılı bir şekilde tamamladı

 

Osmangazi Köprüsü Gebze ayağında bulunan kule vincin demontaj işini üstlenmiş olan Aydın Vinç, uzun süren ön hazırlıkların ardından projeyi başarılı bir şekilde tamamladı. Projenin ana müteahhitliğini Japon firma olan IHI üstlendi. Köprünün yapımından başlayarak birçok aşamasında Aydın Vinç olarak yer aldıklarını hatırlatan Aydın Vinç Gebze Şube Sorumlusu Muhammet Aydın , “Özellikle makine parkımızın yeni olması, projede sık sık tercih edilmemize olanak sağladı. Projenin ilk başladığı günden bu yana en küçük vincimizden en büyüğüne kadar projenin farklı aşamalarında görev aldık” dedi. Köprü üzerinde yer alan kule vincin demontajı ile ilgili olarak ilk görüşmeler, üç ay önce başladı. Projede herhangi bir aksaklığın yaşanmaması için ana yüklenici olan IHI firmasının son derece hassas bir yaklaşım sergilediğini hatırlatan Muhammet Aydın, “IHI firmasının her konuya çok titiz yaklaşması, ön hazırlık çalışmalarının üç ay sürmesine neden oldu. Proje sırasında oluşabilecek her türlü senaryoya karşı çizim ve hesapların kapsamlı bir şekilde yapılması gerekti. Ayrıca operasyon sırasında trafik kullanıma açık olacaktı. Bundan dolayı projeye ayrı bir hassasiyetle yaklaşmamızı gerektirdi” dedi.

11 parça indirildi

 

Demontajı yapılan kule vinç, toplamda 11 parçadan oluşuyordu. İndirilecek olan her parça için ayrı ayrı çizim yaptıklarını belirten Aydın, “Parçaların bir kısmı direk köprüden denizde hazır halde bekleyen dubaya, bir kısmı da köprü üzerine indirildi. Ana yüklenici firma, her parça için ayrı ayrı senaryoları içeren çizimler istedi. Bütün çizimler ve planlar onay aldıktan sonra çalışmaya başladık. Aslında iş masada bitmişti, sadece uygulaması kalmıştı” dedi. Proje kapsamında kaldırılan en ağır yük, 50 ton ağırlığında olan kule vincin gövdesi oldu. Kule vincin ana gövdesi haricinde bulunan parçaların indirilmesi aşamasında jib bom konfigürasyonun kullanıldığını belirten Aydın, proje ile ilgili olarak şunları söyledi: “En ağır parça olan gövdeyi alırken jib bomu söküp ana bom ile indirdik. Parça, köprünün üzerine indirildikten sonra ikiye bölündü. Bu bölünme işleminden sonra parçalardan biri 35, diğeri de 15 ton ağırlığına düştü. Sonrasında da köprü üzerinden 80 metre aşağıya denize indirildi. Basit gibi gözükse bile aslında zorlu bir işlem. Bu işlem için tamburumuzda bulunan halat uzunluğu ve kanca altı mesafemiz ile ilgili hesaplamalar yaptık. Operasyonun en riskli tarafı ise rüzgar. Bu nedenle çalışma günlerimizi, hava tahmin raporlarına göre belirledik.” 

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER