Emniyet ve verim

22 Ocak 2018 Pazartesi - 10:00
Kategori: Haber

PAYLAŞ

Emniyet ve verim
Emniyet ve verim

Paris Charles de Gaulle havalimanı civarında devam eden yeni konaklama tesis inşaatları, bölgeye daha fazla su tedarikini de gerektirdi. Suyun, 56 metreye varan mesafeden sadece 1,8 metrelik bir çapla açılması gereken yeni bir mikro tünel vasıtasıyla getirilmesi planlandı. Projesi üstlenen Valentin firması, kazı sırasında Brokk’un 110 model yıkım makinesini kullandı

Uluslararası havalimanları nesneleri havada tutmalarıyla tanınırlar, ama bazen bazı şeyleri yeraltına indirmeleri de gerekir. Bu, durmadan büyümenin ilave konaklama tesislerini, ilave tesislerin ise yeni su tedarikini gerekli kıldığı Paris Charles de Gaulle Havalimanı’ndaki durumdu. Suyun, 56 metreye varan mesafeden sadece 1,8 metrelik bir çapla açılması gereken yeni bir mikro tünel vasıtasıyla getirilmesi planlandı. Bu kadar dar bir tünelin kazılması işi yüklenici Valentin TP şirketine verildi. Valentin, Brokk yıkım makinelerini bildiği halde o vakte kadar ne bir tanesini satın almış ne de çalıştırmıştı. Paris CDG tünel projesi, firmanın bir Brokk ekipmanına aşina olması ve test etmesi için mükemmel bir fırsat yarattı. İşin elde çalıştırılan aletlerle yürütülmesi çok zor, tehlikeli ve zaman alıcı olacaktı. Brokk 110 ise, bu iş için doğru bir çözüm sunacağı öngörüldü.

Verim yüzde 20 arttı

 

Çalışma, ekibin işçi, malzeme ve ekipmanı aşağıya indirebildiği ve kazılan malzemeyi dışarı alabildiği 9,5 metrelik bir delik olan ‘başlangıç tüneli’ ile başladı. Dikkati çekecek kadar küçük bir paket halinde (1300 milimetreden daha küçük) katlanabilen Brokk 110, Atlas Copco SB 152 kırıcı ataşmanıyla operasyon yerine kolaylıkla indirildi. Yerine indirilen ekipman, bu kadar sıkışık bir mekanda bile etkileyici bir darbe gücü olan 254 jülle 3700 milimetreye yetişmek üzere uzanabiliyordu. Brokk, uzaktan kumanda olanağı ve elektrikli motoru sayesinde egzos dumanının oluşturduğu tehlikeyi önleyerek ve yıkıntı düşme riskini azaltarak tünelin daraç mekanında yapılacak çalışmayı çok daha emniyetli hale getirdi. Operatörler, kireçtaşının kazılması ve kırılması süresince makinenin arkasında emniyetli bir alanda durabiliyorlardı. Günde 8 saatlik iki vardiya halinde çalışan ekipler, vardiyaların her birinde 80 santimetre kazı hızıyla başladıktan sonra, çok geçmeden verimi %25 artırarak vardiya başına bir tam metre kazı hızına ulaşmayı başardılar. Valentin TP, bundan önce Brokk makineleriyle ilgili herhangi bir tecrübeye sahip olmadığı halde, şimdi Brokk’un en yeni müşterilerinden bir haline geldi. Valentin TP’nin İnşaat Kontrolörü Gilbert Girard “Çalışanlarımızı korurken, aynı zamanda çalışma zamanı %20 azalttık” diyor. “Brokk ile çok daha emniyetli çalışabiliyoruz, makineyi gelecekte kullanma fırsatı bulduğumuz her işte kullanacağız. Bu makine, operatörün can dostu.”

 

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER