“İş makinesi ihtiyacımızı MST M544 Plus ile çözdük”

12 Şubat 2018 Pazartesi - 09:15
Kategori: Haber

PAYLAŞ

“İş makinesi ihtiyacımızı MST M544 Plus ile çözdük”
“İş makinesi ihtiyacımızı MST M544 Plus ile çözdük”

Katı atıkları yakarak çevrenin korunmasına destek olan Konya Çimento, fosil yakıt kullanım oranını düşürerek hem yakıt maliyetini hem de karbon salımını azaltıyor. Fabrikada bulunan ünitelerin bakım onarımının yanı sıra katı atık sürecini de yöneten fabrikanın alt yüklenicisi Konerkan, atıkların taşınması sırasında makinelerde oluşan hararet sorununu, MST kazıcı yükleyicilerle çözüyor.

Türkiye’nin en büyük çimento üreticilerinden biri olan ve kuruluşu 1954 yılına dayanan Konya Çimento, bir yandan katı atıkların bertaraf edilmesine destek olurken bir yandan da yakıt maliyetini düşürüyor. Şehir, hastane, fabrika, gemi ve benzeri yerlerden gelen katı atıkların herhangi bir yerde depolanması yerine, fabrikada çimento üretiminde kullanılan fırınlarda yakarak çevreye verilen zararı azaltan Konya Çimento, bu sayede fosil yakıt kullanımını da düşürmüş oluyor. Fabrikada bulunan ünitelerin bakım ve onarımını gerçekleştiren Konerkan firması, aynı zamanda atıkların yönetiminden de sorumlu. Konerkan Genel Müdürü Mehmet Ali Gül, Konya Çimento bünyesinde yaklaşık 38 yıldır çalışıyor. Konerkan firmasını 21 yıl önce kurduğunu ve Konya Çimento fabrikasındaki inşaat çalışmaları, fırınların bakım ve onarımı konusunda sorumlu olduklarını belirten Gül, “Şirketimi kurmadan önce de aslında Konya Çimento fabrikasında çalışıyordum ve inşaat bakım – onarım bölümündeydim. Bu da fabrika içerisindeki ünitelerin bakım ve onarımlarını kapsayan bir görevdi. Görevim kapsamında döner fırınlarının, kömür ve farin değirmenlerinin, farin ve çimento silolarının bakımlarının tamamından sorumluydum” dedi. İlerleyen süreçte Konerkan şirketini kurduğunu ve yine Konya Çimento fabrikasında alt yüklenici olarak çalışmaya devam ettiğini belirten Gül, “Çalışmalarımız ve sorumluluk alanımız artmaya başlamıştı. Bakım ve onarımın yanı sıra katı atık yakma sorumluluğunu da üstlenmeye başladık. Şu anda hem katı atık yakımı hem de bakım onarımda toplamda 75 personelle hizmet veriyoruz” dedi. Çimento sektöründe katı atıkların yakılarak bertaraf edilmesi ve bu işlemden enerji elde edilmesi, aslında uzun yıllardır uygulanan bir yöntem. Bu sayede hem fabrikanın kullanmış olduğu fosil yakıt miktarı azaltılıyor hem de atıklar bertaraf ediliyor. Fabrika, bu uygulama sayesinde yakıt maliyetlerini düşürürken, atıkların bertaraf edilmesi de çevresel zararın azaltılmasına katkı sağlamış oluyor.

Hararet sorunu, MST ile çözüldü

Atıkların ayrıştırılıp homojen edilmesi sürecinde iş makinesi olarak kazıcı yükleyicileri kullandıklarını belirten Gül, bu güne kadar birçok farklı markayla çalıştıklarını söyledi. Makinelerde yaşadıkları en büyük sorunun hararet olduğunu belirten Gül, şöyle devam etti: “Çalışma alanımızda bulunan atıklar, özellikle de çok küçük ve uçucu olan maddeler, radyatörlerin çok hızlı bir şekilde tıkanmasına neden oluyor. Özellikle Afyon ve civar bölgelerden gelen atık halı tüyleri, şehir atıkları ve benzeri maddeler yüzünden, radyatörler tıkanıyor. Denediğimiz bütün makinelerin hararet oranı, daha bir saat bile çalışmadan çok yüksek değerlere ulaşıyordu. Ancak MST, bu konuda denediğimiz diğer makinelerden daha dayanıklı çıktı ve biz de MST ile çalışmaya başladık.” Makinelerin yüksek hararette bile sorun çıkartmadan çalıştıklarını ve 17 bin çalışma saatine gelen makinelerin bile motorunda herhangi bir sorun yaşamadıklarını belirten Gül, “Bu şartlara rağmen herhangi bir conta yanığı, piston ya da kol hasarları oluşmadı. Motor bile açmadık. Zaten burada çalışan makineler, 3 yılda 17 bin çalışma saatine ulaşıyor. Çünkü makinelerimiz 24 saat, aralıksız bir şekilde çalışıyor” dedi. MST ile ilk olarak 2011 yılında çalışmaya başladıklarını ve şu anda makine parklarında toplamda 3 adet MST M544 Plus model kazıcı yükleyici bulunduğunu ifade eden Gül, “Yakın zamanda yine makine yatırımı yapmayı düşünüyoruz ve iki adet daha kazıcı yükleyici alacağız. Tercihimiz de yine MST M544 Plus olacak elbette. Çünkü yaptığımız işin üstesinden ancak MST ile gelebiliyoruz” dedi.

Haberin devamı Makina Market'in Ocak sayısında...

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER