Kırıcı sektöründe kadın tecrübesi

25 Eylül 2018 Salı - 10:30
Kategori: Haber

PAYLAŞ

Kırıcı sektöründe kadın tecrübesi
Kırıcı sektöründe kadın tecrübesi

Son yıllarda inşaat, madencilik ve tünelcilik alanında artan çalışmalar, birbirinden zorlu zeminlerde yapılan kazıları akla getiriyor. Bu zeminlerde ise işin yükü kuşkusuz kırıcılara düşüyor. Hidrolik kırıcı konusunda sektörün önde gelen temsilcilerinden Epiroc, birçok zorlu projede yer alıyor. Epiroc’un bayisi olan MKS Madencilik, kırıcı sektörünün ilk kadın çalışanlarından olan Burcu Topkaya önderliğinde, müşterilerine yedek parça ve servis hizmeti sunuyor

Epiroc, geçmişte Atlas Copco bünyesinde hizmet veren Maden ve Kaya Kazısı Tekniği İş Alanı, Hidrolik Ataşmanlar Bölümü ve bu bölüme ait servis hizmetlerini kapsıyor. Türkiye genelinde oluşturduğu bayi ağı ile müşterilerin servis ve yedek parça ihtiyacını karşılayan Epiroc’u Marmara, Ege, Karadeniz ve Akdeniz bölgesinde MKS Madencilik temsil ediyor. Kırıcı sektöründeki çalışmalarına 2004 yılında başlayan MKS Madencilik kurucusu Burcu Topkaya, sektörün ilk kadın saha satış temsilcilerinin başında yer alıyor. Epiroc Hidrolik Ataşmanlar Satış ve Servis Bölüm Müdürü Irem Palavan Taylaner de sektörün ilk kadın temsilcileri arasında. Epiroc’un bayi yapılanmasını, çalışmalarını ve bu sektörde kadın olarak öncülük üstlenmelerini konuşmak üzere Burcu Topkaya ve İrem Palavan Taylaner ile bir araya geldik.

Sektörün ilk kadın saha satış temsilcileri arasında yer alıyorsunuz. Bize biraz sektöre giriş sürecinizi anlatabilir misiniz?

Burcu Topkaya: İlk olarak 2004 yılında Atlas Copco’ya iş başvurusunda bulundum ve satış destek biriminde çalışmaya başladım. Satış mühendisleri tarafından yapılan satışların şirket içerisinde koordinesi ve benzeri süreçleri üstlenerek dört yılı geride bıraktım. Bu süre içerisinde aslında kırıcı bölümünün hem satış, hem yedek parça hem de servis bölümünün satış desteğini üstlendim. Tabii bu bütün süreçler hakkında ciddi anlamda bilgi elde etmemi sağladı. Bu süre zarfından yurtdışındaki eğitimlere de katıldım ve dört senenin sonunda kırıcı bölümü yedek parça ve servis sorumluluğunu üstlendim. Satış destekten farklı olarak artık saha satışında görev almaya başladım ve tüm Türkiye’nin yedek parça ve servisinden de sorumluydum. İlk saha deneyimim 2008 yılında başladı ve o dönemde bu sektörde sahada satış yapan kadın çalışan yoktu diyebilirim. Atlas Copco Türkiye tarihinde ise saha satışına çıkan ilk kadın çalışan olmuştum. Tabii ki o süreçte benim de kafamda bazı soru işaretleri vardı ama kendime olan güvenim tamdı. Zaten güvenmesem, bu işin üstesinden gelmem de mümkün olmazdı.

Peki, sahaya çıkmanızla birlikte nasıl tepkiler aldınız?

Burcu Topkaya: Her şeyden önde şunu belirtmem gerekiyor ki 2008 yılından bu yana aktif olarak sahada çalışan bir kadın olarak olumsuz bir tavır ve tepkiyle karşılaşmadım. Tabii ki ilk dönemlerde, müşterilerin karşısına oturduğunuz zaman, aslında bilginiz yönünden sınanıyorsunuz. Erkeklerin daha fazla olduğu bu sektörde, bir kadın olarak, bilgi yeterliliğine sahip miyim gibi bir sorgu oluşturabiliyordu. Ama sizin konuya olan hakimiyetinizi anladıkları andan itibaren tavırlar da değişiyordu. Aslında bilgi yönünden bir sınanma gibi düşünebilirsiniz bu durumu. Ancak dediğim gibi, konuya hakim olmanız ve verdiğiniz bilgiler, karşınızdaki kişinin algısını olması gerektiği yere taşıdığından daha fazla saygı duyulmamı bile sağlıyordu.

MKS Madencilik’in oluşum sürecini anlatabilir misiniz?

 

Burcu Topkaya: Atlas Copco süreci 2011 yılında sona erdi. Çünkü aile şirketimizin de yöneticiye ihtiyacı vardı ve ben de iş hayatıma orada devam ettim. Aile şirketim de sanayide iş yapan bir firmaydı ve 2015 senesine kadar orada yer aldım ve misyonumu tamamlayınca yine kırıcı sektöründe arayışlara başladım. Zaten Atlas Copco ile bağlantılarımı da hiç kopartmamıştım. Çünkü çok severek çalıştığım bir şirketti. Yaptığımız görüşmelerimizin sonucunda zemin sektörü için pazarlanan delik tipi tabancanın satışı için bayilik arayışı içerisinde olduklarını ve bu sorumluluğu üstlenmek isteyip istemediğimi sordular. Ben de severek kabul ettim ve bir süre zemin sektöründe çalışmalarımı sürdürdüm. Ancak 2004 yılından bu yana içinde yer aldığım kırıcı sektöründen kopamadığımı belirtmem gerekiyor. Zaten kısa bir süre sonra tekrar bu alanda çalışmaya başladım. 2015 yılında Epiroc ile yaptığımız görüşmelerin sonucunda Epiroc’un hidrolik kırıcı alanında Marmara, Ege, Karadeniz ve Akdeniz bölgesinden sorumlu servis ve yedek parça bayisi olarak MKS Madencilik firmasını kurdum ve çalışmalarımıza da bu sorumlulukta devam ediyoruz.

Peki, Epiroc ile nasıl bir işbirliği söz konusu?

İrem Palavan Taylaner: Epiroc olarak bizim kendimize ait bir servis yapılanmamız yok. Servis ihtiyaçlarımızı partner olan bayilerimiz karşılıyor. Şu anda Türkiye genelinde üç adet bölge bayimiz var ve bunlardan biri de MKS Madencilik. Bu açıdan baktığımızda ise müşteri memnuniyetimizi de bayilerimiz sağlıyor diyebiliriz. Bu durum satışı da etkilediği için aslında kazan kazan ilişkisini çok iyi bir şekilde dengeleyerek sağlıyoruz. Bayilerimizle sürekli destek temas halindeyiz, dirsek dirseğe çalışıyoruz. Her ne kadar farklı firmalar olsak da aslında bir hareket ediyoruz. MKS Madencilik, bayilik yapılanmamızda Key Account müşterilerimizin önemli bir kısmına servis ve yedek parça hizmeti sağlıyor. Başta İstanbul’da gerçekleşen bütün büyük projelerden tutun da Türkiye çapındaki birçok tünel projesine, maden işletmesine hizmet veriyor. Dolayısıyla bu hizmetten memnun kalan firmalar, yeni alımlarında yine Epiroc’u tercih ediyor. Daha önceden de söylediğim gibi, dirsek dirseğe çalışmamız ve müşterilerimizin ihtiyaçlarına iyi bilmemiz, başarımızı da beraberinde getiriyor.

 

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER