Dev projede ERG İnşaat imzası

05 Ekim 2018 Cuma - 11:00
Kategori: Haber

PAYLAŞ

Dev projede ERG İnşaat imzası
Dev projede ERG İnşaat imzası

İnşaat sektörünün birçok farklı alanında önemli projeleri hayata geçiren ve 1972 yılından bu yana çalışmalarını sürdüren ERG İnşaat, önemli bir ulaşım projesine daha imza atıyor. Ankara – Niğde Otoyolu Projesi’nin yapım işini üstlenmiş olan ERG İnşaat, makine parkında bulunan yerli üretim iş makineleri ile çalışmalarını aralıksız bir şekilde sürdürüyor

Baraj, karayolu, yüksek gerilim hatları, havalimanı ve termik santral inşaatlarını üstlenerek önemli projelere imza atan ERG İnşaat, kuruluş tarihi olan 1972 yılından bu yana çalışmalarını sürdürüyor. Çeşitli endüstriyel tesisler ile altyapı yatırımları, proje ve mühendis hizmetleri veren ERG İnşaat, baraj, havalimanı, termik santral vb altyapılar ile endüstriyel tesislerin tüm inşaat, imalat ve montaj işlerinin yapımını üstleniyor. Firma, 14 Nisan 2017’de yapılan ihale prosedürünün ardından ERG Otoyol Yatırım ve İşletme A.Ş. olarak Ankara – Niğde Otoyolu Projesine YİD modeli ile toplam 3 yıllık yapım süresi de dahil olmak üzere 11 yıl 10 ay 17 günlük teklifi, toplam yatırım maliyeti 4.031.055.531 Türk Lirası ile ihaleyi kazandı. Toplamda 3 ana bölümden oluşan Proje, Ankara – Acıkuyu 117 km, Acıkuyu – Alayhan 147 km ve Alayhan – Gölcük de 59 km uzunluğundan oluşuyor. ERG İnşaat ile yapılan sözleşme kapsamında, projenin yapımında şartnamelere uygun olarak finansmanının sağlanması, projelendirilmesi ve yapılması, Otoyol’un Sözleşme’ye uygun olarak işletilmesi, bakımı, periyodik bakımı, onarımlarının yapılması ve İşletme Süresi’nin sonunda her türlü borçtan ari, bakımlı, çalışır ve kullanılabilir durumda bedelsiz olarak İdare’ye devri yer alıyor.

Edirne’den Şanlıurfa’ya

 

Ankara - Niğde Otoyolu, Edirneden başlayıp, İstanbul’dan geçen ve devamında Bolu, Ankara, Pozantı üzerinden Adana ve Gaziantep’e ulaşarak Şanlıurfa’da tamamlanan ve ileride yapılması planlanan Şanlıurfa - Habur kesimini de kapsayan TEM (Trans European Motorway) Otoyolunun henüz tamamlanmamış kesimini oluşturuyor. Söz konusu güzergahın tamamlanması ile Türkiye, kuzeyden güneye kesintisiz olarak erişim kontrollü olarak bağlanmış olacak. Bu sebeple arada kalmış olan bu kesim, hattın kesintisiz olarak devam etmesi açısından büyük önem taşıyor. Bunu yanı sıra güzergah boyunca geçilen turizm noktalarının da (Tuzgölü, Nevşehir Derinkuyu, Göreme, Kapadokya vb.) erişim kolaylığı sağlayacak olması da projeyi önemli kılan unsurlar arasında yer alıyor. Bu otoyolun bünyesinde; 4 adet toplam 3472 m uzunluğunda viyadük, 24 adet üstgeçit köprüsü, 3 adet altgeçit köprüsü, 19 adet kavşak köprüsü, 1 adet nehir geçiş köprüsü, 436 adet kutu menfez, 126 adet altgeçit, 2 adet bakım işletme merkezi, 6 adet park alanı, 4 adet servis alanı, 12 adet ücret toplama istasyonu ve 12 adet kavşak bulunuyor.

Haberin devamı Makina Market'in Eylül sayısında

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER