Makina Market dergisi Ilgaz Tüneli'nde

09 Haziran 2014 Pazartesi - 16:00
Kategori: Haber

PAYLAŞ

İç Anadolu Bölgesi, Batı ve Orta Karadeniz Bölümleri'nin bir kısmını bünyesinde bulunduran Karayolları 15. Bölge Müdürlüğü, Türkiye'nin önemli projelerinden de birini yürütüyor. 5 bin 390 metre uzunlukta planan Ilgaz Tüneli Projesi tamamlandığında mevcut yolu yaklaşık 5.5 km kısaltacak. Projede şimdiye kadar kazı çalışmalarının yüzde 35'i tamamlandı.

Sami Uyar
Sami Uyar - KGM 15. Bölge Müdürü

Karayolları 15. Bölge Müdürlüğü, son dönemlerde diğer bölgelerde de olduğu gibi yol sektörü için önemli projeleri hayata geçiriyor. Doğu – Batı arterinde önemli noktaları bünyesinde barındıran müdürlük, özellikle Kastamonu – Çankırı – Ankara ve Karadeniz Sahilyolu'nun bağlantısı durumunda olan Ilgaz kavşağının da içinde bulunduğu toplam 2 bin 961 km'lik yol ağını kontrol ediyor. Bölge ve ülke trafiği için hayati öneme sahip olan bu kavşak şehirlerarası trafik yoğunluğun en fazla olduğu noktalar içinde yer alıyor. Bu bölge içinde kalan 1875 rakımlı Ilgaz Dağı Geçidi, Kastamonu – Çankırı – Ankara arterinin en kritik noktası olarak dikkat çekiyor. Kuzey – Güney aksında Kastamonu – Çankırı arasındaki 94 km uzunluğundaki bölümde kalan ve toplamda 11.8 kilometre uzunluğa sahip olan geçide tünel yapılma kararı alınmış ve 2011 yılında projelendirilmişti. Cengiz İnşaat'ın ana yüklenici olarak 25 Ağustos 2012'de çalışmalarına başladığı projede şimdiye kadar kazı çalışmalarının yüzde 35'lik kısmın tamamlandığını ifade eden Karayolları 15. Bölge Müdürü Sami Uçar, çalışmaların 2015 yılının sonunda tamamlanarak tünelin hizmete açılacağını söyledi.

Yüzde 85'i tamamlandı

ılgaz
1875 rakımlı Ilgaz Dağı Geçidi, Kastamonu – Çankırı – Ankara arterinin en kritik noktası olarak dikkat çekiyor.

Ilgaz Dağı Tüneli'nin Kastamonu tarafında Diphan mevkindeki Bostan Köyü'nden sola ayrılarak Baldıran mevkine kadar 2.9 km vadi içinden devam edeceğini ve buradan sol tüpü 5 bin 391 metre sağ tüpü ise 5 bin 370 olarak inşa edilecek olan tünele bağlanacağını ifade eden Uçar, tünelin çıkış kısmında 3.5 km sonra mevcut projeye bağlanacağını ifade etti. Uçar sözlerine şöyle devam etti: “Bugüne kadar iki tüpte toplamda 3 bin 670 metre ilerleme sağladık. Bu da toplam projenin yüzde 35'ine tekabül ediyor. Ayrıca projenin 6.5 km'lik giriş ve çıkışlarındaki bağlantı yollarında da yüzde 85 seviyesinde tamamladık. Bu proje bittiğinde Kuzey - Güney aksında önemli bir aşama kaydedilecek. Tünel, Ilgaz Dağı geçidinin 300 ila 500 metre arasında daha düşük kotlardan geçmesini sağlayacak. Eski yoldaki eğimler, sert dönüşler, keskin kotlar ortadan kalkacak ve 17 km'lik güzergahta 5.5 km kısalma sağlayacak.”

ılgaz
Toplamda 11.8 kilometre uzunluğa sahip olan geçide tünel yapılma kararı alınmış ve 2011 yılında projelendirilmişti.

Kastamonu – Çankırı arası 1 saat

Projeden önce bölünmüş yolların sathi kaplama yapılmasıyla 2 saate düşen Kastamonu – Çankırı arasındaki yol tünelinde devreye girmesiyle birlikte 1.5 saat gibi bir sürede katedilebilecek. Uyar, projenin tamamlamasıyla birlikte seyahat süresi bakımından yılda 345 bin 655 saat, yakıt tüketiminde bakımından 8.5 milyon litre tasarruf elde edilerek yılda vergiler dahil yıllık tasarruf tutarının 38.2 milyon TL olacağını tahmin ettiklerini söyledi. Uyar, projenin geçiş ve bağlantı yollarında toplam 1 milyon 175 bin metreküp yarma kazısı, 1 milyon 735 bin metreküp dolgu çalışması, 35 bin metreküp zayıf serim kazısı ve 1 milyon 109 bin metreküp tünel kazısı yapılacağını ayrıca, 111 bin metreküp püskürtme beton, 150 bin metreküp kaplama betonu, 4 bin 471 ton hasır çelik, 44 bin metre drenaj borusu çalışmasının yapılacağını sözlerine ekledi. Proje kapsamında iki adet köprü kavşak çalışması yapılacağını da belirten Uyar, tüm bu çalışmaların belirledikleri program dahilinde devam edeceğini bildirdi.

806 kilometre bölünmüş yol

ılgaz
Karayolları 15. Bölge Müdürü Sami Uçar, çalışmaların 2015 yılının sonunda tamamlanarak tünelin hizmete açılacağını söyledi

Karayolları 15. Bölge Müdürlüğü'nün yetki alanı kapsamında bulunan Çankırı, Kastamonu, Karabük, Zonguldak ve Bartın illerinde toplamda 2 bin 961 km uzunluğundaki yolun 806 km'sini bölünmüş yollar oluşturuyor. Bölünmüş yolların 327 km'sinin sıcak karışım asfalt ile kapladıklarını ifade eden Uyar, “Özellikle bölgemizin topografik yapısı gereği yol ağımızda oldukça engebeli bir yapı var, ormanlık alanlardan oluşuyor bölgemiz, dolayısıyla daha çok tünelli ve viyadüklü projeler ön plana çıkıyor. Şu anda bölgemizde yapımı süren çift tüplü 9 tünel projesi bulunuyor. Bunların toplam uzunluğu 23 bin 478 metre. Bu tünellerimizde şimdiye kadar 12 bin 500 metre civarında kazı işini tamamladık. Yani şimdiye kadar yarıya yakınını bitirmiş durumdayız. Bu tünellerin bir kısmı 2014 yılının sonunda, diğerleri ise 2015 yılında tamamlanarak trafiğe açacağız” diye konuştu. Bölgelerine yönelik proje tespit çalışmaları sırasında belirlenmiş olan 107 noktada tünel yapımını öngördüklerini dile getiren Uyar, buralardaki tünel uzunlukları konusunda henüz bilgi vermek için çok erken olduğunu söyledi. Bu tünellerin Zonguldak'tan başlayıp Amasra, Cide, İnebolu ve Çatalzeytin güzergahı üzerinde inşa edileceğini belirten Uyar, çoğunluğun Karadeniz sahili, İnebolu ve Çankırı arasındaki güzergahta bulunduğunu sözlerine ekledi.

 Ilgaz Tüneli'nden özel kareler için tıklayınız

Fotoğraflar

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER