1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ ADIM ADIM TAMAMLANIYOR

ÇANAKKALE BOĞAZI’NDA AVRUPA VE ASYA KITALARINI İLK KEZ BİRBİRİNE BAĞLAYACAK 1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ’NE, HER BİRİ 45 METRE GENİŞLİĞİNDE, 48 METRE UZUNLUĞUNDA VE 700 TON AĞIRLIĞINDAKİ 66’NCI TABLİYE BLOKUNUN MONTAJI YAPILDI. KÖPRÜDEKİ ARAÇ YOLU, GERİ KALAN 21 TABLİYE BLOKUNUN MONTAJIYLA TAMAMLANACAK. KÖPRÜ HİZMETE AÇILDIĞINDA BİR YAKADAN DİĞERİNE 6 DAKİKA GİBİ KISA SÜREDE GEÇİLEBİLECEK.

 

Temeli, 18 Mart 2017’de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından atılan 1915 Çanakkale Köprüsü, 2023 metrelik orta açıklığıyla Cumhuriyet’in 100’üncü kuruluş yılını simgelediği gibi ‘dünyanın en uzun orta açıklığa sahip asma köprüsü unvanına da sahip olacak. Çanakkale Deniz Zaferi’nin kazanıldığı tarih olan 18 Mart’ı simgeleyen 318 metre yüksekliğindeki kulelere sahip 1915 Çanakkale Köprüsü’nün açılışı da Zafer’in 107’nci yıl dönümünün kutlanacağı 18 Mart 2022’de yapılacak. 5 bine yakın çalışan ile 24 saat aralıksız devam eden çalışmalar sonucu Çanakkale Köprüsü’nün büyük bölümü 4,5 yılda tamamlandı. Köprünün açılışına ise 6 ay kaldı.

 

 

66’NCI TABLİYE BLOKUNUN MONTAJI YAPILDI

 

1915 Çanakkale Köprüsü’nde araçların geçeceği yolu toplam 87 tabliye bloku oluşturacak. 2023 metrelik orta açıklıkta 36 tabliye blokunun, 770’er metre olan kenar açıklıklarda ise Avrupa yakasında 16, Asya yakasında 14 tabliye blokunun montajı tamamlandı. Şu ana kadar toplamda 66 tabliye blokunun montajı bitirilirken, geriye 21 tabliye blokunun montaj işi kaldı. Köprüde, montajı tamamlanan tabliye bloklarının birbirine kaynak çalışmaları da devam ediyor. Araçların geçeceği yolda son olarak asfaltlama çalışmaları yapılacak. Avrupa ve Asya yakalarındaki 770’er metrelik kenar açıklıklarda ve 2023 metrelik orta açıklıkta, yolun kuleler ile bağlantısına artık metreler kaldığı net şekilde görülürken, bu ay sonuna kadar köprüde araç geçiş yolunun tamamlanması planlanıyor.

 

2023 METRE ORTA AÇIKLIĞIYLA DÜNYANIN EN UZUNU OLACAK

 

1915 Çanakkale Köprüsü, tasarımındaki inceliklerle de dünyada ilk olmaya aday. Cumhuriyet’in 100’üncü kuruluş yıl dönümünü temsil eden 2023 metrelik orta açıklığıyla köprü tamamlanınca ‘dünyanın en büyük orta açıklığına sahip asma köprüsü’ unvanına sahip olacak.

 

 

MALKARA-ÇANAKKALE OTOYOLU DA TAMAMLANMAK ÜZERE

 

‘Asrın projesi’ olarak gösterilen 1915 Çanakkale Köprüsü ile birlikte aynı anda yapımı süren 101 kilometre uzunluğundaki Malkara-Çanakkale Otoyolu da tamamlanmak üzere. 1915 Çanakkale Köprüsü’nün Gelibolu ve Lapseki yakalarındaki köprü bağlantı yolları ile gişelerinin yapımı ise devam ediyor.

 

TÜRK BAYRAĞI VE SEYİT ONBAŞI DETAYI

 

1915 Çanakkale Köprüsü’nün kule bağlantıları ve bağlantı unsurları, Türk bayrağının renkleri olan kırmızı beyaz olacak. 318 metrelik yüksekliğiyle Çanakkale Deniz Zaferi’nin kazanıldığı tarih olan 3’üncü ayın 18’ini simgeleyen kulelerin üst kısmı da Seyit Onbaşı’nın Çanakkale Savaşları’nda namluya sürdüğü top mermisini temsil edecek şekilde olacak. 770’er metre kenar açıklıklarla toplam 3 bin 563 metre uzunluğundaki köprü, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle birlikte toplam 4 bin 608 metre geçiş uzunluğuna sahip. Gidiş ve geliş yolu 3’er şeritli olan köprü 45,06 metre genişlikte. Köprü tabliyesinin iki tarafında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları yer alıyor.

 

 

ÇANAKKALE BOĞAZI 6 DAKİKADA GEÇİLECEK

 

1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi kapsamında 1 asma köprü, 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 6 alt geçit köprüsü, 38 üst geçit köprüsü, 5 köprü, 43 alt geçit, 115 çeşitli boyutlarda menfez, 12 kavşak (devlet yolu üzerindeki kavşaklar dahil), 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu inşa ediliyor.

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

scroll to top