ASCENDUM ONLINE ETKİNLİKLE BASINLA BULUŞTU

ASCENDUM MAKİNA, DİJİTAL ORTAMDA GERÇEKLEŞTİRİLEN VE İŞ MAKİNELERİ SEKTÖRÜNE ÖNCÜLÜK EDECEK ASCENDUM MEDYA ZİRVESİ ETKİNLİĞİNDE BASIN TEMSİLCİLERİ İLE BULUŞTU. ONLİNE OLARAK GERÇEKLEŞTİRİLEN ETKİNLİKTE ASCENDUM MAKİNA COO’SU TOLGA POLAT, ASCENDUM MAKİNA PAZARLAMA MÜDÜRÜ SERHAN ÖZKAN VE BASIN TEMSİLCİLERİNİN SEKTÖR, ASCENDUM MAKİNA VE VOLVO İŞ MAKİNALARI HAKKINDAKİ SORULARINI YANITLADI.

 

Ascendum Makina, pandemi şartlarına uygun olarak dijital ortamda gerçekleştirilen etkinlikle basın temsilcileri ile bir araya geldi. Yenilikçilik yaklaşımı ile hazırlanan etkinlik, iş makineleri sektörü adına bir ilk olma özelliği taşıyor. 18 Mart 2021 tarihinde gerçekleştirilen etkinlikte Ascendum Makina COO’su Tolga Polat, Ascendum Makina Pazarlama Müdürü Serhan Özkan ve basın temsilcilerinin sorularını yanıtladı. Geniş katılıma sahne olan dijital etkinliğin son bölümünde ise basın temsilcileri Ascendum Makina yetkililerinin hazırladığı mini yarışmada sürpriz ödüllerin sahibi oldu. Etkinliğin dijitalleşme çalışmalarının yoğunlaştığı bu günlerde tüm sektöre örnek olmak adına planlandığını belirten Polat, bundan sonraki dönemlerde de Ascendum Makina’nın benzer organizasyonlarla sektöre öncülük etmeye devam edeceğini söyledi.

 

14 ÜLKE İLE VOLVO’NUN EN BÜYÜK DİSTRİBÜTÖRÜ

Soru cevap şeklinde devam eden etkinlikte Tolga Polat Ascendum Group’a yönelik olarak şu ifadeleri kullandı; “Ascendum Group, 14 ülke ile Volvo İş Makinaları’nın dünyadaki en büyük distribütörü durumunda. Ascendum Makina olarak Türkiye’de Volvo’nun yanı sıra SDLG ve Sany markalarının da distribütörlüğünü yürütüyoruz.” Pandemi sürecinin pek çok sektör ile organik bağlantısı olan iş makineleri sektörünü de etkilediğini belirten Polat, “Her şeye rağmen pandemi döneminde dahi müşterilerimize en kaliteli ve en hizmeti sunmaya devam ettik” ifadelerini kullandı. Bunu yapabilmelerini güçlü bayi yapıları ve paniğe kapılmadan süreci yönetmelerine bağlayan Polat şunları söyledi; “3 ana bayimizin yanında 3 bölgesel satış sonrası bayi ve toplamda 600’ü aşkın çalışanımız ile tüm Türkiye’ye hizmet veriyoruz.”

 

Ascendum Makina Pazarlama Müdürü Serhan Özkan- Ascendum Makina COO’su Tolga Polat

MÜŞTERİLERİMİZİ MAĞDUR ETMEDİK

Müşterilerin mevcut makine parklarını koruma amacıyla hareket ettiklerini, bunun sonucunda satış sonrası hizmetlerin çok önemli hale geldiğini belirten Polat şunları söyledi; “Halihazırdaki dijital sistemleri pandemi döneminde optimum şekilde kullandık. Bu sayede makineleri uzaktan sürekli gözlemleyip olası sorunları önceden tespit ederek arıza yaşanmadan müdahale ettik” şeklinde konuştu. Satış sonrası süreçlerinde aksama yaşanmaması adına da pandeminin başında yaptıkları yeni lojistik anlaşmaları ile yedek parça envanterlerini genişlettiklerini belirten Polat şu ifadeleri kullandı; “Müşterilerin yedek parçadan kaynaklı iş kaybı yaşamasının da önüne geçtik. Bu dönemde kullanıcı beklentilerinde de değişiklik oldu. Aldığımız doğru kararlar sayesinde pandemi döneminde müşterilerimizi mağdur etmedik.”

 

2040 YILINDA FOSİL YAKITLI MAKİNE ÜRETİMİ SONA ERECEK

Düşük emisyon değerlerine sahip makineler üretmek küresel anlamda iş makinesi üreticilerinin birinci gündemi haline geldi. Volvo İş Makinaları’nın bu noktada öncü rol üstlendiğine değinen Polat, Volvo’nun bu noktada en somut adım atan marka olduğunu hatta üretilen yüzde 100 elektrikli kompakt makinelerin Avrupa’da satışa sunulduğunu belirterek, elektrikli makine üretimine yönelik olarak şu ifadeleri kullandı, “Volvo kompakt sınıftaki üretimini büyük tonajlı makinelerde de hayata geçirmek için çalışmalar yürütüyor. 2025 yılına kadar da orta ve büyük sınıftaki bazı modellerde elektrikli yükleyici ve ekskavatör seri üretimine geçilecek. 2030 hedefi ise üretimin yarısının elektrik ve hidrojen yakıtla çalışan iş makinelerinden oluşması yönünde. Uzun vadeli ana planlarından biri de 2040 yılına kadar fosil yakıtla çalışan makine üretmeyi tamamen bırakmak.” Elektrikli makinelerin Türkiye pazarında da daha sık yer alması için hazırlıklar yaptıklarını belirten Polat, Ascendum Makina olarak yüzde 100 elektrikli kompakt makineleri 2022 yılında Türkiye pazarında satışa sunmayı planladıklarını bildirdi.

 

İNSANSIZ MAKİNE PROTOTİPLERİ DENENİYOR

Volvo’nun elektrikli makinelerin yanı sıra sürücüsüz modeller üzerinde de çalışmalar yaptığını aktaran Polat, bu projeye yönelik üretilen prototiplerin özel olarak oluşturulan bir sahada demo çalışmalarının sürdüğünü ifade etti. Projenin insan faktörünü en aza indirmeyi amaçladığını belirten Polat şunları söyledi; “Otonom makine projesi bu özellikteki makinelerle kurulmuş bir filonun uzaktan kontrol edilip, saha şartlarına göre senkronize şekilde çalışarak yükleme ve boşaltma süreçlerini gerçekleştirmesini amaçlanıyor. Bu projeden elde edilecek verilerin ardından otonom iş makinelerinin üretiminin artması ve sahalarda daha fazla karşımıza çıkması mümkün.”

 

BÜYÜK MAKİNEDE LİDER VOLVO

Volvo İş Makinaları küresel pazarda özellikle büyük makine gruplarında lider konumda bulunuyor. Buna yönelik olarak Tolga Polat; “GPE dediğimiz büyük iş makinelerinde 2019 global verilerine göre Volvo dünyada yüzde 14 ile pazar lideri konumunda. Bunun yanında belden kırma kamyon sınıfında yüzde 38,7 ile dünya açık ara lider. Lastikli yükleyici sınıfında da durum farklı değil. Bu ürün grubunda da Volvo yüzde 20,7 ile tüm markalar arasında ilk sırada yer alıyor” ifadelerini kullandı. 2021 yılına yönelik beklentiler hakkında değerlendirmeler yapan Polat şunları söyledi, “Türkiye’de özellikle 2017 ile 2019 yılları arasında iş makineleri pazarında yüzde 70 civarında bir daralma yaşandı. Bu daralmanın ve 2020 yılında başlayan pandeminin de etkisiyle birlikte birikmiş bir talep oluştu. 2021 yılında bu talebin realize olacağını ve 2021’de pazarın geçtiğimiz yıla göre yüzde 15 ila 20 arasında büyüyeceğini bekliyorum.”

 

DİJİTALLEŞME KADAR TECRÜBELİ ÇALIŞAN DA ÖNEMLİ

Ascendum Makina olarak Türkiye’ye yönelik yatırımlarının devam edeceğinden söz eden Polat, buna yönelik planlarının hazır olduğunu ve bu planları teker teker hayata geçireceklerini söyledi. Dijitale yönelik yatırımlarının ilk sırada yer aldığını belirten Polat, bunun yanında yeni şube yatırımları da yapacaklarını ifade ediyor. “Dijitalleşmenin önemi her geçen gün artıyor ancak bizim sattığımız ürünler yatırım malları. Bizimki gibi premium ürünler sadece güçlü dijital alt yapılar ile değil tecrübeli ve yetkin çalışan kadroları ile gerçekleştirilebilir” diyen Polat, yeni açılacak şubeler için yeni istihdamlar da yapılacağını sözlerine ekledi.

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

scroll to top