BİRİNCİ KALİTE ÜRÜNE BİRİNCİ KALİTE SERVİS HİZMETİ

HASEL, TÜRKİYE ÇAPINDAKİ 250 SERVİS TEKNİSYENİ VE 100 SERVİS ARACI İLE SATIŞ SONRASI HİZMETLER (SSH) KAPSAMINDA MÜŞTERİLERİNE 7/24 DESTEK SAĞLIYOR. MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ODAKLI FAALİYETLERİNİ YÜRÜTEN HASEL, GENİŞ YEDEK PARÇA STOKU İLE DE TÜM YEDEK PARÇA İHTİYAÇLARINA ANINDA CEVAP VERİYOR. BİRİNCİ KALİTE OLAN BİR ÜRÜNE BİRİNCİ SINIF SERVİS HİZMETİ VERMEK İÇİN SÜREKLİ OLARAK KENDİLERİNİ GELİŞTİRDİKLERİNE DİKKAT ÇEKEN HASEL İSTİF MAKİNALARI BÖLGELER SERVİS MÜDÜRÜ FATİH MERİÇ, SSH KONUSUNDA GERÇEKLEŞTİRDİKLERİ ÇALIŞMALAR VE MÜŞTERİLERİNE SUNDUKLARI HİZMETLER HAKKINDAKİ SORULARI CEVAPLADI.

 

HASEL’DE SATIŞ SONRASI HİZMETLERİN YERİ VE ÖNEMİ NEDİR?

Her sene pazara 15 bin civarında makine girişi oluyor. 15 bin adedin 2 bin 500’e yakını Linde markasına ait olduğunu düşündüğümüzde şu anda pazarda 20 bin civarında Linde’nin makinesinin aktif olarak kullandığını söyleyebilirim. Bu makinelerin tamamına hizmet vermek büyük bir organizasyonumuz bulunuyor. Aynı zamanda piyasada kalıcı olmak, bulunduğumuz pozisyonda tutunmak ve daha yukarıya çıkabilmek için değişime ayak uydurmamız gerektiğini de biliyoruz. Bu nedenle müşterilerimizin tüm ihtiyaçlarına cevap vermek için SSH konusundaki yatırımlarımızı sürdürüyoruz.

 

Fatih MERİÇ – Hasel İstif Makinaları Bölgeler Servis Müdürü

SSH YAPILANMANIZLA İLGİLİ BİLGİ VEREREK, MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ İÇİN GERÇEKLEŞTİRDİĞİNİZ ÇALIŞMALARI DEĞERLENDİRİR MİSİNİZ?

81 ilde makinelerimiz kullanılıyor ve bu illerimizin tamamına en hızlı şekilde ulaşmamız gerekiyor. Bu nedenle Türkiye çapında 13 noktada bölge ve şube müdürlüklerimiz, 5 noktada ise yetkili servislerimiz bulunuyor. Bütün bu operasyon içerisinde 250 kişilik teknisyen kadrosuna sahibiz. Bu teknisyenlerimizle beraber bütün müşterilerimize en hızlı servis hizmetini vermeye çalışıyoruz. Satış sonrası hizmetler tarafında müşterilerimizin memnuniyetini 4 kategoride değerlendiriyoruz. İlk olarak hızlı servis müdahalesinde bulunmamız gerekiyor. 100’ün üzerinde servis aracı ve 250 teknisyenimizle müşterilerimize en yakın konumlarda bulunuyoruz. İkinci olarak işinin ehli teknisyenlerimizle sürekli gelişim göstermemiz gerekiyor. Mevcut teknisyenlerimizin bilgilerini pekiştirirken bir yandan da sürekli yeni teknisyenler yetiştiriyoruz. Üçüncü olarak yedek parça teminimizin sürekli takibini yapıyoruz. Bütün şubelerimiz ve araçlarımızda optimum stokların kontrollerini periyodik olarak sağlıyoruz. Son olarak ise uygun fiyat politikamız ile müşteri memnuniyeti sağlıyoruz. 6 kişilik bir satın alma departmanımız bulunuyor. Bu departmanımız hem yurt içi hem de yurt dışı tedariklerde bütün tedarikçilerimiz ile sürekli iletişim halinde ve en iyi ürünleri en uygun fiyattan almaya çalışıyorlar.

 

 LİNDE MARKASININ YEDEK PARÇA STOKLAMA FAALİYETLERİNDEN BAHSEDER MİSİNİZ?

Merkez depomuzda 1000 metrekarelik bir yedek parça stokumuz mevcut. Bu merkezimizden 13 şubemizin yedek parça depolarını besliyoruz. 13 şubemizde 100’ün üzerinde servis aracımız var ve bu araçlarımızın her biri yedek parça deposu olarak faaliyet gösteriyor. Araçlarda azalan parçaları, şube depolarımızdan tedarik ediyoruz. Sahadaki tüm yedek parça ihtiyacını karşılayacak yeterli stok seviyesine sahibiz.

 

REKABET ORTAMINDA SATIŞ SONRASI HİZMETTEKİ FARKINIZI NASIL ORTAYA

KOYUYORSUNUZ?

Biz birinci kalite bir ürüne servis hizmeti veriyoruz. Buradaki en önemli faktör, birinci kalite servis hizmeti verebiliyor olmamızdır. Bunu yapmaya çalışıyoruz ve kendimizi sürekli geliştiriyoruz.

 

 

SON KULLANICIYA YÖNELİK NE TÜR BİLGİLENDİRME YAPIYORSUNUZ?

Türkiye’nin her bölgesinde servis satış mühendislerimiz bulunuyor. Mühendislerimiz, makinelerle ilgili tüm bilgilere ve makinelerin opsiyonlarına ait bütün verilere de sahipler. Mühendis arkadaşlarımız, çok sık şekilde müşteri ziyaretleri de yaparak müşterilerimizin beklentilerine, isteklerine, ihtiyaçlarına göre çözüm önerileri yapıyor ve makinelerle ilgili bilgi paylaşıyorlar.

 

SATIŞ SONRASI FAALİYETLERİN EN ÖNEMLİ FAKTÖRÜ NEDİR?

Bir sürü faktör sayabilirim fakat bunların hepsinin kesiştiği noktada ekonomi var. Ekonomik koşullardan ötürü müşterilerin farklı arayışları ve beklentileri ortaya çıkabiliyor. Korsan servisler ya da ucuz, kalitesiz parçaların satışının yapıldığı yedek parça firmaları ortaya çıkıyor. Kısa vade de bunlar müşterilere ucuz çözümler olarak gözükse de orta ve uzun vadede çok ciddi işletme maliyetlerine sebep oluyorlar.

 

LİNDE MÜŞTERİLERİ HANGİ KONULARDA SİZDEN YARDIM TALEP EDİYOR?

Müşterilerimizde genellikle operatör sirkülasyonu çok olduğu için sıklıkla kullanım hatalarıyla karşılaşıyoruz. Kullanıcı hatalarının önüne geçmek için ise ihtiyacı olan müşterilerimize belli periyotlarda kullanıcı eğitimleri düzenliyoruz. Operatörleri bilgilendirme gayreti içerisinde bulunuyoruz.

 

 

UZUN ÖMÜRLÜ MAKİNE KULLANIMI İÇİN ÖNERİLERİNİZ NELERDİR?

Kullanıcıların sürekliliği önemli. Bu noktada deneyimli operatörlerle çalışmak lazım. Bunun haricinde müşterilerimiz, makinelerinin günlük, haftalık bakımlarının yapıldığından emin olmaları gerekiyor. Kullanım ortamı ve zeminlerin düzgün olması gerekiyor. Makinelerin genel bakımlarının zamanı geldiğinde yetkili servisler tarafından tüm bakımlarının yaptırılması gerekiyor.

 

HASEL’İN YAKIN DÖNEMDE SATIŞ SONRASI HİZMET YATIRIMLARI NELERDİR?

Bizim en büyük yatırımımız bilgiye dayalıdır. Mevcut ekiplerimizin bilgilerini sürekli pekiştirmek ve yeni teknisyenlerimizi de eğitmek üzerine faaliyetler gösteriyoruz. Her sene olduğu gibi geçen sene de 25 adet servis aracımızı bünyemize katmıştık. Bu sene 20 adet servis aracımızı da bünyemize katacağız. Birde ikinci el makine yenileme faaliyetlerimiz var. Geçtiğimiz yıl çok yoğun bir şekilde yeniden yaratma diye tabir edebileceğimiz makine yenileme faaliyetlerinde bulunduk. Bu sene geçtiğimiz yıla oranla 2 katı makine yenileme faaliyeti planlıyoruz.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

scroll to top