Daha fazla üretkenlik ve düşük yakıt tüketimi

Kazıcı yükleyiciler, çok yönlülükleri ve farklı görevi yerine getirme yetenekleriyle en fazla kullanılan hafriyat makineleri arasında yer alıyor. Kazıcı yükleyicilerin, yakıt tüketiminin azalması ve üretkenliğinin artmasıyla birlikte gelecekte daha fazla tercih edilebileceği aktarılıyor

 

Bazı ülkeler, iş ve inşaat makineleri ile özdeşleşiyor. Örneğin; Kuzey Amerika’da nokta dönüşlü yükleyiciler popülerlik kazanmış durumda. Hindistan ise kazıcı yükleyiciler ile özdeşlemiş bir ülke olarak biliniyor. Hindistan’da kazıcı yükleyicilerin haricinde farklı bir iş makinesini görmek pek mümkün değil. Off -Highway Research endüstri uzmanlarından alınan verilere göre, geçen yıl dünya çapında satılan yaklaşık 70.000 kazıcı yükleyicinin % 55’i Hindistan’da bulunuyor. Hindistan’da inşaat sektörüne girmek isteyen girişimciler için uygun fiyatlı ve çok yönlü bir makine olan kazıcı yükleyiciler, kırsal alanlarda yolları ve sulama sistemlerini korumak için kullanılıyor. Hindistan, kazıcı yükleyiciler için açık ara en büyük pazar olsa da, dünya çapında gelişmekte olan pazarlarda özellikle de Amerika, Doğu Avrupa, Orta Doğu’da her şeyi biraz yapabilen ve pazara uygun işlevli makine olarak görülüyor.

 

Çok yönlülük

Makinenin coğrafi popülaritesinden bahseden John Deere İnşaat ve Ormancılık Ürün Pazarlama Müdürü Brian Hennings, “Kazıcı yükleyiciler, kendini kanıtlamış bir ürün biçimi olduğundan, çoğu pazarda diğer makinelere göre nispeten daha fazla talep görüyor. Özellikle Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada pazarlarındaki bazı kazıcı yükleyici müşterileri, hizmet verdikleri işlere daha iyi uyum sağlamak için filolarının bir bölümünü kompakt ekskavatörlere, kompakt paletli yükleyicilere veya mini yükleyicilere çevirdi. Ancak diğer birçok müşteri, kazıcı yükleyicinin şantiyeden şantiyeye kendi kendine taşınabilirliğini hala göz önünde bulunduruyor. Ek olarak, makine bir şantiyeye girdiğinde, başka hiçbir makineye benzemeyen çok yönlülük sağlıyor. Kanal açma ve geri doldurma, istifleme, yükleme ve çeşitli görevlerin üstesinden geliyor” dedi.

 

 

Yeni teknolojiler

JCB’den bir sözcü, kazıcı yükleyicilerin kullanımının pazardan pazara değiştiğini, ancak kazıcı yükleyicilerin çoğu zaman diğer makinelere göre daha fazla çalıştıklarını belirtiyor. JCB sözcüsü, “Kullanım düzeyi ve uygulamaların genişliği, gelişmekte olan ve gelişmiş pazarlar arasında önemli ölçüde değişiklik gösteriyor. Performans, kalite ve yatırım getirisine özel olarak odaklanılarak müşterilerin talepleri sürekli artıyor. JCB kazıcı yükleyicileri bazı pazarlarda 3.000 saate kadar çalışabiliyor” dedi. Kazıcı yükleyicilerin dayanıklılığına ve fiyat faktörlerinin genellikle hakim olduğu gelişmekte olan pazarlarda şüphesiz popülerliğine rağmen, üreticiler bunlara yeni teknoloji ve özellikler ekliyor. Örneğin, Caterpillar’ın Kazıcı Yükleyici Ürün ve Uygulama Uzmanı Richard Maddocks, Caterpillar’ın kazıcı yükleyicilerindeki renkli LCD dokunmatik ekranı vurgulamak istiyor. Maddocks, “Caterpillar kısa süre önce dört yeni kazıcı yükleyici modeli olan Cat 428, 432, 434 ve 444 serisini duyurdu. Bu yeni modellerde isteğe bağlı dokunmatik ekranlı LCD ekran sunuldu. Bu ekran operatörün kalıp kontrolü ve hidrolik kontrol ayarları gibi temel çalıştırma işlevlerini hızlı bir şekilde değiştirmek için makine işlevleriyle etkileşime girmesine olanak tanıdı. Yeni isteğe bağlı renkli LCD dokunmatik ekran, sektörde bir ilk. Operatörün makine işlevleriyle etkileşime girmesine ve makine teşhisi, servis hatırlatıcıları ve uyarıları görüntüleme gibi bilgilere erişmesine olanak tanıyor. Operatör, görüntüleme ekranından makineyi, kontrol hızının ve yanıtının yanı sıra yardımcı akış ayarları ve program yükleyici başlatma ve kazmaya geri dönme dahil olmak üzere tercihine göre özelleştirebiliyor” diye konuştu.

 

 

Geleceğe bakmak

Case Construction Equipment, bu yılki Conexpo fuarında elektrikli kazıcı yükleyicisini tanıttı. Proje Zeus olarak adlandırılan 580 EV (Elektrikli Araç) konseptinin, dizel motorlu Case kazıcı yükleyici ile aynı güç ve performansı sunduğu, ancak sıfır emisyon ve önemli ölçüde azaltılmış işletme maliyetleri ile sunulduğu söyleniyor. Kuzey Amerika pazarına özel olarak kalması planlanan konsept ile ABD merkezli kamu hizmeti şirketlerine şimdiden iki makine satıldı. Makinenin potansiyel faydalarından bahseden Case Construction Equipment Europe Ürün Yönetimi Direktörü Egidio Galano, “Sıfır emisyon ve azaltılmış ortam gürültüsünün yanı sıra, kentsel bir ortamda çalışırken paha biçilmez faydalar, her iki enerjide de bir gelişme görüyoruz. Bu, belirli uygulamalarda veya işlemlerde aşırı güçlenmenin meydana gelmemesini ve enerji israfına yol açmasını sağlamak için daha fazla kontrol ve yönetim araçlarını içeriyor. ETLB ayrıca anında hazır güce sahiptir. Düşük rölantide, dizel motor torku azaltmıştır ve motorun yük taleplerini karşılaması için hızlanması için zaman gerektirir; elektrik motorları ise her çalışma hızında anlık tork ve tepe torkuna sahip” dedi. Galano, şirketin modeli büyük miktarlarda üretmeyi planladığını söylüyor, ancak böyle bir noktaya varılmadan önce büyük miktarda test yapılması gerektiğini vurgulayarak, “Uzun bir süre sonra elektrikli kazıcı yükleyiciyi seri olarak üretmeyi umuyoruz. Case’in hedefi, yenilik yapmaya devam etmek ve müşterilerimize uygulama ve performans ihtiyaçlarını karşılayan çözümler sunarken aynı zamanda çalışma sahası verimliliklerini ve güç kaynaklarının kullanılabilirliğini artırmaktır” ifadelerini kullandı.

 

 

Yeni ürünler, dijital lansman ile tanıtılıyor

Covid-19 salgınının getirdiği belirsizliklere rağmen, lansmanlar artık uzaktan yapılsa da, yeni ekipman lansmanları devam ediyor. Böyle bir dijital basın toplantısında Bobcat, yeni R-Serisi B730 kazıcı yükleyicisinin tanıtımıyla Orta Doğu, Afrika, Rusya ve BDT ülkelerinde kompakt ekipman tedarikçisi olarak konumunu güçlendirmek istediğini duyurdu. Bobcat’ın bu bölgedeki kazıcı yükleyici pazarında B700, B730 ve B750 modelleri yer alıyor. Bobcat, Orta Doğu ve Afrika’daki (MEA) nokta dönüşlü yükleyicilerde pazar liderlerinden biri ve kazıcı yükleyici pazarına yaklaşık dört yıl önce girdi. EMEA Satış ve Pazarlama Başkan Yardımcısı Roy Haaker, Bobcat’e göre, kazıcı yükleyiciler BDT bölgesindeki kompakt ekipman pazarının en büyük bölümünü temsil ediyor. Bobcat MEA Bölge Müdürü Gaby Rhayem, “Yeni nesil R-Serisi B730 kazıcı yükleyicimiz… pazar payı kazanmamıza ve bölgedeki konumumuzu daha da iyileştirmemize olanak tanıyacak. Bobcat olarak, müşterilerimize ihtiyaç duydukları performansı ve yeniliği sağlamaya kararlıyız. Yeni nesil R Serisi B730 kazıcı yükleyicimiz tüm bu hedefleri karşılıyor ve pazar payı kazanmamızı ve bölgedeki konumumuzu daha da iyileştirmemizi sağlayacak” dedi. Yeni R Serisi B730, farklı uygulamalar için çeşitli konfigürasyonlarda mevcut. Motor kapağı, bakım erişimini kolaylaştırmak için tek bir ünite olarak tasarlandı. Bom yükseltilmeden zemin seviyesinde günlük kontroller yapılabiliyor. Model, operatörlere ISO, SAE veya Çapraz (X) kazıcı kontrolleri gibi bir kontrol konfigürasyonu seçeneği sunan yeni bir altı sütunlu kabin ile donatıldı. Müşteri, tercih ettiği kontrol modelini oluşturabilir veya seçilebilir bir kontrol modeli ile pilot kontrollere geçebiliyor, bu da operatörlerin bir makineden diğerine geçişini kolaylaştırıyor. Standart olarak sunulan çok işlevli yükleyici kolu, tek bir kumanda koluna entegre edilmiş 6’sı 1 arada kova, diferansiyel kilit ve şanzıman ayırma işlevlerine sahip. Aynı kol, kazmaya geri dönme işlemine de yardımcı oluyor R-Serisi B730, kazıcı yükleyici zorlu uygulamalar için uygun hale getiren, maksimum 408 Nm torklu Perkins 1104C-44T 100hp motorla güçlendirildi. Lansmanda, Covid-19 salgınının talep üzerindeki önemli etkisi kabul edildi, ancak konuşmacılar 2020’nin üçüncü çeyreğinde çoğu piyasanın toparlanmaya başladığını ve gelecek için temkinli bir iyimser ton geldiğini ekledi.

 

 

Düşük emisyonlu makineler

Hidromek, on yıldan fazla bir süredir Türkiye’de kazıcı yükleyici satışlarında pazar lideri ve dünya çapında önemli projelerde çalışan kazıcı yükleyicilere sahip. Şirket, Avustralya, Fransa, Arjantin ve Meksika gibi çeşitli ülkelerde pazar payında bir büyüme bildirdi. Kazıcı Yükleyici ve Lastik Tekerlekli Yükleyici Mühendislik Müdürü Ferhan Fıçıcı’ya göre emisyonlar ve yakıt tüketimi, müşteriler için önemli konuların başında geliyor. Fıçıcı, “Dünya nüfusu artarken kaynakların doğru kullanımı gün geçtikçe önem kazanıyor. Bu, hem ekonomik hem de çevresel olarak önemlidir. Gelecekte düşük emisyonlu ürünlere teşvik başlayacaktır. Gelecek nesillere yaşanabilir bir çevreyi korumak ve bırakmak öncelikli görevimizdir ve bu görev için çalışmaktan mutluluk duyarız. Bu nedenle düşük emisyonlu makineler tasarlamak bizim için son derece önemlidir. Hidromek kazıcı yükleyiciler, her Hidromek ürünü gibi US EPA Tier 4 Final ve EU Stage IV egzoz gazı emisyon düzenlemeleriyle uyumludur” dedi. Fıçıcı, tüm inşaat ürünlerinin her zamankinden daha verimli olmasının beklendiğini ve enerjinin işletme maliyetlerine büyük katkı sağladığını belirterek şunları aktarıyor: “Makinelerimizi elektrikli veya hibrit versiyonlarını tasarlamaya başladık. Sürdürülebilir bir gelecek için daha verimli, daha az enerji tüketen makineler tasarlamak için çalışıyoruz.”

 

 

Yakıt tasarrufu

John Deere’den Hennings, kazıcı yükleyiciler bir şantiyede hangi görevi yerine getiriyor olursa olsun yakıt tüketiminin önemli bir konu olduğunu kabul ediyor ve şunları ekliyor: “Aylık yakıt maliyetleri, genellikle işçiliğin hemen arkasında, makinenin en yüksek girdi maliyetlerinden biri olarak sıralanır. Kazıcı yükleyiciler, şantiyedeki diğer büyük makineler kadar yakıt tüketmiyor. John Deere kazıcı yükleyicileri, müşterilerin makine boşta kalma süresiyle mücadele etmesine ve yakıttan tasarruf etmesine yardımcı olan özelliklerle donatılmıştır. Otomatik rölanti, kazıcı yükleyici pilot kontrolleri bırakıldığında motor devrini otomatik olarak yavaşlatır. Kollar yeniden etkinleştirildiğinde önceden ayarlanmış motor devri devam eder. Diğer bir özellik olan otomatik kapanma, operatör tarafından seçilen bir süre işlem yapılmadığında motoru kapatır.” Kazıcı yükleyiciler, diğer bazı inşaat ekipmanı türleriyle tam olarak aynı hızda değişmiyor olabilir, ancak makineler daha üretken hale gelirken daha az yakıt tüketirken tartışılması zor bir kombinasyon haline geliyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

four × 3 =

scroll to top