GEMİLER, HYUNDAI İLE GERİ DÖNÜŞÜME KAZANDIRILIYOR

DENİZLERDE HİZMET SÜRELERİNİ TAMAMLAYAN GEMİLERİ, GERİ DÖNÜŞÜME KAZANDIRAN METAŞ GEMİ SÖKÜM, ÇALIŞMA SAHASINDAKİ GÜCÜNÜ HYUNDAI R210W-9 LASTİKLİ EKSKAVATÖRÜ İLE ARTIRDI. GEMİLERDEN SÖKÜLEN VE KÜÇÜK BÖLÜMLERE AYRILAN PARÇALARI, R210W-9’A TAKILI POLİP ATAŞMAN İLE TIRLARA YÜKLEYEN FİRMA, GERİ DÖNÜŞÜMÜNDE HYUNDAI’NİN GÜCÜNE VE HASEL’İN SERVİS KALİTESİNE GÜVENİYOR.

 

İzmir’in Aliağa ilçesindeki Gemi Geri Dönüşüm Sanayi Bölgesi’ne getirilen hizmet süresini tamamlamış gemiler, ekonomiye kazandırılıyor. 1976 yılından bu yana hırdavat sektöründe aktif olarak yer alan Metaş, gemi – yüzer yapıların hurdalarının ve materyallerinin geri dönüşümünde önemli bir görev üstleniyor.

 

 

ESKİ GEMİLER GERİ DÖNÜŞÜME KAZANDIRILIYOR

Gemilerin geri dönüşümünü sağlayarak her parçasının yeniden ekonomiye kazandırıldığına dikkat çeken Metaş Gemi Söküm Çevre Mühendisi Can Bartı Türker, gemi söküm işinin zor, zahmet ve uzun süreci kapsayan bir iş olduğunu söyledi ve şunları ekledi: “Söküm kapasitemiz gemilerin büyüklüklerine göre değişiklik gösteriyor. 32 bin tonluk bir geminin sökülmesi yaklaşık 6 ile 8 ay arası sürüyor. İlk olarak ‘Baştan Kara’ dediğimiz sistem ile gemiyi karaya oturtarak, baş kısmından söküme başlıyoruz ve geminin durumuna göre çalışmalarımız devam ediyor.”

 

Can Bartı TÜRKER-Metaş Gemi Söküm Çevre Mühendisi

YOĞUN İŞ GÜVENLİĞİ ÖNLEMİ

Dikkat gerektiren bir iş yaptıklarını ve bu nedenle iş güvenliği noktasında birçok önlem aldıklarını kaydeden Can Bartı Türker, “Örnek vermek gerekirse çoğunlukla ‘tas kesim’ yönteminden faydalanıyoruz. Bu kesim yöntemiyle bir parça kesildiği zaman aşağıya bakan kısımda yaklaşık bel hizasına kadar bir yükselti oluşturuluyor. Buna ek olarak bir de şerit çekiliyor. Çekilen şerit o yöne daha fazla gidilmemesi gerektiğini anlatan bir uyarı amacı taşıyor. Ayrıca operasyon sahasında baretsiz ve kasksız işçi çalıştırmıyoruz. Çalışan arkadaşlarımız örümcek kemerlerle kendilerini sağlam bir yere bağlayarak yüksek alanlarda çalışabiliyorlar. Ayrıca daha önce gaz ölçümü yapılmamış alanlarda kesim yapmıyoruz. Kapalı bir bölgede kesim yapılacaksa ilk olarak gaz ölçümü gerçekleştiriliyor, sonrasında ise kesim işlemine başlanıyor” ifadelerini kullandı.

 

HYUNDAI R210W-9 YATIRIMI

Çalışma sahalarında insan gücüyle birlikte makine gücüne de çok fazla ihtiyaç duyduklarını belirten Can Bartı Türker, söküm projelerinde Hyundai marka lastikli ekskavatörleri yoğun olarak kullandıklarını söyledi. Sahada sorun oluşturmayan makineleri tercih ettiklerini belirten Türker, kısa süre önce 1 adet Hyundai R210w-9 lastikli ekskavatörü parklarına kattıklarına değindi ve şunları ekledi: “Hyundai’nin lastikli ekskavatörleri; güç, yakıt tüketimi, konfor, verim ve hız açısından tüm ihtiyaçlarımızı karşılıyor. Makine parkımızda çok sayıda Hyundai’nin makinesi bulunuyor. Sökümü gerçekleştirilen malzemeler belli alanlarda ayrıştırılıyor ve ekskavatörler ile yüklenerek geri dönüşüm için belirlenen bölgeye götürülüyor. Dolayısıyla her işlem sırasında iş makinelerinden yoğun bir şekilde faydalanılıyor.”

 

 

HYUNDAI VE HASEL MEMNUNİYETİ

Hyundai’nin makine kalitesinin yanı sıra Hasel İş Makinaları’nın satış sonrası hizmetlerinden de son derece memnun olduklarını aktaran Çevre Mühendisi Türker, “R210w-9 serisi makinemizi, kısa bir süre önce makine parkımıza kattık. Bir hafta önce Hasel servis ekibinin sahamıza gelmesi üzerine servis hizmetlerinden de yararlanma fırsatı bulduk. Hasel, daha önceden de bildiğimiz gibi hızlı ve kaliteli servis hizmeti sağlamaya devam ediyor. Bu durum iş makineleri tarafında Hasel’i tercih etmemizi sağlıyor” dedi.

Umut YOLCU – Operatör

 

OPERATÖR MEMNUNİYETİ

Gemi söküm sahasında 25 yıldır iş makinesi operatörlüğü yapan Umut Yolcu ise uzun yıllardır Hyundai’nin lastikli ekskavatörünü kullandığını ve makinelerden çok memnun olduğunu söyledi. Yolcu, “Şirketimiz, makine yatırımında yeniden Hyundai markasını tercih etti ve R210w-9 yatırımında bulundu. R210w-9, performansı ve kalitesi açısından kendi segmentindeki en iyi makineler arasında yer alıyor. 210 serisini ilk çıktığı 2013’den bu yana aktif olarak kullanıyorum. Yeni R210w-9 serisini ise ilk olarak ben teslim aldım ve bir buçuk aydır aktif olarak kullanıyorum. Makinenin dönüşü, hızı ve hidrolik basıncı benim için çok değerli kriterleri oluşturuyor. Makinenin gücünün ve basıncının daha önceki serilere göre çok daha etkileyici bir seviyeye ulaştığını görüyoruz. Ayrıca Hyundai sahip olduğu kabin içi konforuyla birlikte kullanım kolaylığı sağlıyor. Bahsettiğim imkanları bana sunduğundan dolayı Hyundai R210w-9 serisi ile çalışmaktan son derece memnunum” ifadelerini kullandı.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

scroll to top