Kolay sürüş

Kamyonlar, iş makineleri arasında kullanımı en kolay araçlar olarak görülüyor. Bu nedenle kamyonlarda çoğunlukla tecrübesiz operatörler tercih ediyor. Üreticiler de belden kırmalı ve rijit kamyonlarda operatör güvenliğini arttırmak için önemli çalışmalara imza atıyor.

 

Deneyimsiz bir operatör için kamyon kullanmak, ekskavatör gibi iş makinelerini kullanmaktan daha basit geliyor. Bu nedenle kamyon kullanmak, operatörler için giriş seviyesi olarak kabul ediliyor. Bu kapsamda üreticiler, kamyonun çalışmasını mümkün olduğunca kusursuz hale getirmek için özellikle otomatik sistemler üzerinde önemli çalışmalar gerçekleştiriyor.

 

 

ADT otomasyonu görüyor

Operatör güvenliğini artırmaya yönelik çalışmalarını sürdüren Caterpillar, yüzde 50 daha az operatör girişi ile geliştirilmiş performans için üretilen 725 belden kırmalı kaya kamyonunu tanıttı. Yeni 24 tonluk (26,5 tonluk) kaya kamyonu, ağır ve genel inşaat, madencilik, taş ocağı ve agregalar, çöp sahası, atık ve endüstriyel uygulamalar alanındaki müşteriler için tasarlandı. Caterpillar Ürün Uygulama Uzmanı Scott Thomas, “Bugün kamyon operatörleri bulmak zor. Belden kırmalı bir kaya kamyonun kullanımı gerçekten çok basit, bu yüzden birçok firma kamyonlarını tecrübesiz operatörlere tercih ediyor. 725 belden kırmalı kamyon ile yaptığımız şey, kamyonu güvenli, verimli ve üretken kılan şeylerin hepsini ve otomatik hale getirmekti. Böylece operatörün kamyonu kullanmak için ekstra tecrübesi gerekmiyor.  Örneğin, Otomatik Geciktirici Kontrolü artık tamamen otomatik ve hidrolik geciktirici, vites seçimi ve servis frenlerinin tamamlayıcı uygulaması ile geciktirmeyi yönetiyor. Buna ek olarak, Gelişmiş Otomatik Çekiş Kontrolü tüm manuel çekiş kontrolü kararlarını otomatik olarak yapıyor ve çekişi sürekli olarak korumak için hareket halindeyken diferansiyel kilidi geçme seviyesini de otomatik olarak değiştirebiliyor. Cat bunun iyileştirilmiş döngü süreleri, artan verimlilik ve azaltılmış lastik aşınması ile sonuçlanıyor. Operatör müdahalesi yok, bu sistemleri manipüle etmeye gerek yok. Deneyimsiz bir operatörünüz varsa, doğru düğmenin açık olup olmadığı konusunda endişelenmesine gerek kalmıyor. Stabilite Destekli Cat Detect ise operatörlerin kendilerini daha güvende hissetmelerine yardımcı olan bir diğer teknolojik gelişmedir” dedi. Kamyonların altı tekerleği de yerde tutacak şekilde tasarlandığını ifade eden Scott Thomas, “Ancak sürüş sırasında tehlikeli bir duruma gelirlerse, Stability Assist sesli bir alarm çalacak ve operatörün bir yokuşta sürmemesi gerektiğini bilmesini sağlayacak. Operatör boşaltma sırasında güvensiz bir durumsa, sesli bir alarm alacak ve ekranda güvensiz bir açıyı uyaran ve düzeltilmediği takdirde operatörün yatağı kaldırmasını engelleyecek görsel bir pop-up alacaklar. Yine, operatörün hiçbir şey yapmasına gerek yok. Her şey sahne arkasında, onu açıp kapatmak yok. Operatörler, çok fazla sistemle etkileşime girmek zorunda olmadıklarında daha güvenlidir, yaptıkları şeye konsantre olabilirler. 725’in önceki modele göre %20 daha fazla görünürlüğe sahip” şeklinde ifade etti.

 

Konfor ve maliyet

Doosan Infracore North America, LLC, Doosan DA30-5’in performans, operatör konforu, makinenin kontrol edilebilirliği, bakım kolaylığı ve yakıt verimliliği için sayısız güncelleme içeren yeni bir sürümünü sunuyor. 30 ton boyut sınıfında yer alan DA30-5 ADT, gelişmiş performans ve daha fazla şok emilimi sağlamak için hidro-gaz, kendiliğinden yayılan sisteme güncellenmiş yeni bir ön süspansiyona sahip. Şirkete göre, bu süspansiyon sistemi özellikleri bir araya getirildiğinde, özellikle forklift bir inşaat şantiyesinde veya bir maden işletmesinde boşken sürüldüğünde daha iyi sürüş konforu sağlıyor. Teknik açıdan, kamyonun hidro-gaz silindirleri basınç akümülatörlerine bağlanır ve akümülatörler ve hidrolik sistem önceki amortisörlerin ve bir lastik yayın yerine geçiyor. Güncellenmiş DA30-5’in süspansiyonu, kendiliğinden yayılan bir özellik ve basıncı ayarlayarak özellikleri değiştirme yeteneği içeriyor. Doosan ayrıca daha iyi ergonomi ve daha fazla operatör konforu sağlamak için DA30-5 kabin iç tasarımını yeniden tasarladı. Yeni özellikler, daha sağlam donanımlar dahil etmek için kamyonun araç kontrol ünitesindeki (VCU) güncellemeler; daha iyi işlemciler; özelleştirilmiş fonksiyonlar veya ileri teknoloji gelişmeleri için daha fazla giriş kanalı ve yüksek kaliteli ve otomotiv tarzı konektörler. Kamyonun kabindeki yeni monitörü daha kolay okumak için daha büyük göstergelere sahip. Kullanıcı dostu grafikler ve simgeler ekran panelindeki düğmelerle kontrol edilebiliyor ve panel artık ADT’nin çevresinde daha fazla görünürlük için birden fazla kamera görüntüsü görüntüleme özelliği bulunuyor. Operatörler, makine durumuna, servis ve ayarlar gibi ek bilgilere erişmek için menüde geçiş yapabiliyor. DA30-5 kabinin diğer yeni özellikleri arasında hava akışını ve sirkülasyonu iyileştirmek için zemine yeni hava çıkışları, bir USB şarj cihazı, bir CB radyo için sağ tarafta yeni bir braket, elektrikli ayarlanabilir aynalar ve yeni bir fren pedalı, ayrıca pedallar arasında daha büyük alan, daha rahat bölme deposu ve 12V / 24V priz bulunuyor. Doosan, DA30-5’teki güncellemeler, aktarma organlarında daha az yağ türüne sahip daha az servis noktası ve şanzıman yağı değişimleri için artırılmış aralıklar bulunduğundan, sahipler için daha düşük işletme maliyetleri sağlıyor. Yeni bir kabin devirme sistemi servis teknisyenlerinin birkaç dakika içinde kabini kaldırmasını ve kapatmasını sağlıyor. Forklift artık süspansiyonda kauçuk yaylar ile üretilmiyor ve tüm ön ve arka süspansiyonda sadece dört lastik bileşen var. Yeni bir hava filtresi braketi, operatörlerin ve servis teknisyenlerinin basitleştirilmiş bakım için motor bölmesine erişmesini kolaylaştırıyor. Doosan, kamyonlarını sektördeki en verimli yakıtlardan biri olarak biliniyor. Şirket, bunun Scania dizel motoru ve bir ZF şanzıman gibi özelliklerin kombinasyonu ile gerçekleştirildiğini ve olağanüstü çekiş için motordan tekerleklere güç transferini geliştirdiğini söylüyor. Bu, motor devrini azaltan ve makinenin dayanıklılığını daha da artıran gelişmiş arka diferansiyel sistemi ile birleştirildiğinde, müşterilere taşınan ton başına iyileştirilmiş bir maliyet vaat ediyor.

 

Tutarlılık için üretilen RDT’ler

Komatsu America’nın en yeni iki rijit off-road kamyonu olan HD465-8 ve HD605-8, daha fazla üretkenlik sağlamak için artırılmış beygir gücünü ve Komatsu Çekiş Kontrol Sistemini (KTCS) birleştiriyor. Bu modeller sırasıyla 55 metrik ton / 61 ABD (kısa) ve 63 metrik ton / 69,4 ABD (kısa) yük kapasitesine sahip. Her ikisi de 540 kW / 724 HP’ye yükselen ve HD465-8 için yakıt tüketimini % 7’ye kadar azaltan bir Komatsu SAA6D170E-7 motoruna ve HD605-8’i öncekilere göre % 12’ye kadar azalttı. HD465-8 ve HD605-8 makineleri için Komatsu Çekiş Kontrol Sistemi (KTCS) standart. KTCS, değişen zemin koşullarında optimum çekiş sağlamak için otomatik olarak bağımsız fren tertibatları uyguluyor. Sistem diferansiyel kilitlemeye gerek kalmadan çalıştığı için direksiyon performansından ödün verilmiyor. Her iki kamyon modeli için de standart olan 7 inç, LCD renkli monitör, özel dikiz monitörü, hızlı doldurma yakıt sistemi, bir motor bölmesi ışığı ve havalı süspansiyonlu birinci sınıf ısıtmalı ve havalandırmalı operatör koltuğu bulunuyor. Komatsu America Corp’dan Sebastian Kwitkowski, “Bu makineleri kullanan tüm beceri seviyelerinden operatörlerimiz olduğu için, en önemli şey tutarlı performans elde etmektir. Çekiş kontrol sistemimiz tamamen otomatiktir, operatör girdisine gerek yoktur. Her şantiyeye tutarlı performans getiriyor” dedi. Her iki kamyon da daha rahat bir sürüş ve daha az malzeme dökülmesi talebine göre vites değiştirme performansını otomatik olarak ayarlayan Optimum Modülasyon Kontrol Sistemi (K-ATOMiCS) ile Komatsu Gelişmiş Şanzıman sunuyor. Kwitkowski, tüm Komatsu kamyonlarının uzaktan telematik özelliklerine sahip olduğunu belirtiyor. Komatsu’nun KOMTRAX ve monitör paneliyle operatörler, kolay izleme için kritik bilgiler ve üretim yönetimi için önemli veriler alıyor. Ayrıca, KDPF durumu, yakıt tüketimi ve operatör kimliğine göre toplanan ve sıralanan performans bilgilerini içeren önemli makine metrikleri de sağlıyor. Kwitkowski, “Zengin veri, özellikle de yük verileri kamyonlarımızın hangi koşullarda ve uygulamalarda kullanıldığını sağlıyor” dedi ve ekledi: “Gelecekte nereye gideceğimiz hakkında çok şey öğrenebilir ve müşterilerimize ihtiyaçları olan şey konusunda gerçekten yardımcı olabiliriz.”

 

 

Volvo’nun 100 tonluk rijit kamyonu

Volvo CE, yeni tasarladığı R100E sabit dorseli rijit kamyonunun üretkenliğini, çalışma süresini ve operatör konforunu artırarak müşterilerinin işletme maliyetlerini düşürme sözü verdi. R100E, yüksek tork özellikleri, maksimum çekme performansı ve optimum seyahat süreleri için çekiş gücü sağlamak için birleştirilmiş aktarma organları ile 783 kW / 1075 hp Tier 4 Final motoruyla güçlendirildi. Aktarma organları kontrolü ve makine hareketi, şantiye ve operasyonel girişlere bağlı olarak şanzıman vites noktalarını otomatik olarak ayarlayan yeni Volvo Dinamik Vites Değiştirme Kontrolü tarafından sağlanıyor. Volvo’ya göre, müşteriler, optimum yük tutma ve minimum malzeme taşıma için 60,4 m3 (79 yd3) kapasiteli V şekilli gövdeye sahip R100E ile taşıma başına daha az harcama yapmayı bekleyebiliyor Yük profili, gövdenin devrilme sistemi hızlı çevrim süreleri için tasarlanırken operatörün tutarlı bir ortalama hedef yükü karşılamasını sağlayacak şekilde tasarlandı. Tier 4 Final R100E, uzun mesafeli rijit kamyonları  ve yüksek hızlı uygulamalar için manuel olarak etkinleştirilen bir ECO Modu içeriyor. Araç Üzerinde Tartım (OBW) seçeneği gibi akıllı izleme sistemleri, makinenin üretimi daha da optimize etmek ve işletme maliyetlerini en aza indirmek için maksimum güvenli taşıma sağlıyor. Bu, makine istatistiklerini operatörün yerleşik ekranında izlemek ve aktarmak için dışa monte edilmiş basınç sensörleri kullanarak yapılıyor. Volvo, kaymaz basamaklar ve güvenli yürüyüş yolları ile günlük servis kontrolü ve rutin bakım hizmetlerine hızlı ve kolay erişim sağlamak için çalıştı. Tüm servis noktaları stratejik olarak gruplandırıldı ve servis platformundan erişilebilecek bir yerde bulunuyor. Doğrudan jant montajlı tekerlek tasarımı güvenli ve hızlı kurulum imkanı sunuyor.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

eleven + four =

scroll to top