Parçacı İş Makineleri, ihracata odaklandı

İş makinelerinin en önemli maliyet kalemlerinden biri olan yedek parça sektöründe faaliyet gösteren Parçacı İş Makineleri, 35.000’den fazla ürün stoğu ile müşterilerinin tüm yedek parça ihtiyacını karşılıyor. Koi Hydraulics ve BASS Spare Parts markalarıyla en kaliteli ürünleri en ucuz fiyata sunduklarına dikkat çeken Parçacı İş Makineleri CEO’su Nusret Büyükçelebi, 2020’de önemli başarılar elde ettiklerini, 2021 yılında ise ihracatı artırmaya yönelik çalışmalar yapacaklarını söyledi.

 

Parçacı İş Makineleri, 1995 yılından bu yana üstün Japon teknolojisi ile üretilmiş, ulusal ve uluslararası pazarda kendini kanıtlamış OEM yedek parçaları müşterileriyle buluşturuyor. Ürün performansı, ulaşılabilirlik, marka ürün güvenliği, sevkiyat ve satış sonrası destek unsurlarını bir araya getiren Parçacı İş Makineleri, müşterilerinin ihtiyaçları doğrultusunda öznel çözümler hazırlıyor ve ürün tedarik süreçlerinin tamamında oluşturduğu inovasyon ile müşterilerine benzersiz bir deneyimler sunuyor. Koi Hydraulics ve BASS Spare Parts markalarıyla Komatsu, Kawasaki, Hitachi, Cat ve Volvo ve gibi özel markaların OEM yedek parçalarını pazara sunan firma, markalaşmaya gittikten sonra özellikle ihracat tarafındaki çalışmalara ağırlık vermeye başladı. Makina Market olarak bilişim sektöründen iş makineleri yedek parça sektörüne geçiş yapan ve yaklaşık 2 yıldır Parçacı İş Makineleri’nın CEO’luğunu yürüten Nusret Büyükçelebi ile bir araya geldik ve Parçacı İş Makineleri’nin faaliyetleriyle ilgili önemli bir görüşme gerçekleştirdik.

 

Parçacı İş Makineleri geçtiğimiz yıllarda markalaşmaya giderek pazarda önemli başarılara imza attı. Şu anda müşterilerinize hangi yedek parçaları hangi markalarınızla sunuyorsunuz?

Uzun yıllardır Komatsu markasına ait birçok iş makinesinin yedek parçalarını bünyemizde bulunduruyoruz. Bu parçaların tamamı kalitesini defalarca test ettiğimiz OEM ürünlerden oluşuyor. Zaten kalitesinden, fiyat ve performansından emin olmadığımız hiçbir ürünü müşterilerimize sunmuyoruz. Yedek parça sektöründeki tecrübemizi hidrolik alanda da kullanmak için geçtiğimiz yıllarda markalaşmaya giderek Koi Hydraulics’i oluşturduk. Koi Hydraulics markası şu anda Komatsu, Kawasaki, Hitachi, Cat ve Volvo ve gibi özel markaların hidrolik pompa ve aksamlarının ürün tedarik zincirinde önemli bir rol oynuyor. Koi Hydraulics’i pazara sunduktan sonra markalaşmanın önemli olduğunu gördük. Müşterilerimizin OEM ve kalite algısını marka altına toplayarak daha sağlam adımlar atacağımızı fark ettik. Bu bağlamda yıllarca kahverengi ve beyaz kutularda getirip müşterilerimize sunduğumuz Komatsu OEM yedek parçalarını, BASS Spare Parts markası altında topladık. Artık Komatsu’nun tüm OEM ürünlerini BASS Spare Parts ile müşterilerimize sunuyoruz. BASS Spare Parts, ayarlanabilir çıkış kontrolü ve enerji tasarrufu sağlayan yağ pompaları ile ulusal ve uluslararası arenada ihracat sınırlarını aşan OEM marka bilinirliği sayesinde, pazardaki en çok tercih edilen markalar arasında yer alıyor. Komatsu iş makineleri için sunduğu geniş ürün stok yönetimi ve hızlı tedarik zinciri ile öne çıkan BASS Spare Parts, yüksek kalitede, hızlı ve ulaşılabilir OEM ürün pazarında dikkat çekiyor.

 

 

Bahsettiğiniz markaların tüm ürün gruplarına ait yedek parçalar ürün ağınızda bulunuyor mu? Stoğunuzda kaç çeşit ürün var?

Parçacı İş Makineleri olarak BASS Spare Parts ve Koi Hydraulics ile şu anda dünyadaki iş makineleri markalarının ekskavatör grubunun yaklaşık yüzde 70’ine hitap edebiliyoruz. Ekskavatörün yanı sıra lastik tekerlekli yükleyici, buldozer ve kaya kamyonlarının bazı yedek parçaları, ürün ağımızda yer alıyor. Stok bizim için oldukça önemli. Şu anda 35 bin çeşide yakın ürün stoğumuz bulunuyor. Stok alanımız İstanbul’da yer alıyor. Yılların vermiş olduğu bilgi, birikim ve deneyim sonucu Türkiye’deki en fazla yedek parça ürün stokuna sahip firma durumuna geldik. Günlük olarak müşterilerimize hangi ürünü sattığımızı, satılan ürünün ne kadar stoğu kaldığını ve daha birçok detayı kayıt altında tutmak için bir alt yapı sistemi kurduk. Bu sisteme bağlı olarak stoğumuzu oluşturuyoruz. Bu çalışma sistemi sayesinde müşterimize istediği yedek parçayı anında sunabiliyoruz. Ayrıca müşteri taleplerine çok hızlı yanıt veriyoruz. Müşterilerimiz bir ürün talebinde bulunduğunda yaklaşık 10 dakika içerisinde teklifimizi karşı tarafa ulaştırıyoruz. Bu süre hem yurt içi hem de yurt dışı için geçerli. 11.dakikada ise ödeme koşullarını konuşuyoruz.

 

 

Türkiye’de ve yurt dışında nasıl bir yapılanmaya sahipsiniz?

Türkiye’de daha önceki yıllarda Koi Hydraulics markası kapsamında bayi sistemi ile çalışıyorduk. Şu anda bayi sistemini kaldırdık, direkt satış yapıyoruz ama eski bayilerimizi korumaya da özen gösteriyoruz. Bayilerimizi her zaman şubelerimiz gibi gördük. Son kullanıcının ya da tedarikçilerin parçaya daha hızlı erişimini sağlamak amacıyla stoğumuzun bir bölümü bayilerimizde bulundu. Şu an hala stok tutan eski bayilerimiz mevcut, onların çalışmalarını desteklemeye devam ediyoruz. Türkiye’de uzun yıllardır çalıştığımız 400’e yakın müşterimiz bulunuyor. Müşterilerimizle çeşitli iletişim kanallarıyla görüşmeler gerçekleştiriyoruz ve talep ettikleri ürünleri en kısa sürede kendilerine tedarik ediyoruz. Yurt dışında ise de dış ticaret müdürümüz ve ihracat sorumlusu arkadaşlarımızın koordineli çalışmasıyla hizmetlerimizi sürdürüyoruz. Onun haricinde ülke bazlı olarak bayilikler ve distribütörlükler dağıtıyoruz. Şu anda da temsilcilik için Tunus, Libya, Kazakistan, Rusya ve İrlanda ile görüşmeler gerçekleşiyoruz. 33 ülkeye ihracat yapıyoruz. İhracat yaptığımız ülke sayısı her geçen gün artmaya devam ediyor. Şu anda 100’e yakın ihracat müşterimiz bulunuyor. Son iki yıl içerisinde ihracat müşterimizi yüzde 200 artırdık.

 

Ürünlerinizin orijinal olmayan yedek parçalarla karıştırılmaması için müşterileriniz nelere dikkat etmeli? Ayrıca müşterilerinize ne gibi avantajlar sunuyorsunuz?

Markalaşmadan önce satışını gerçekleştirdiğimiz ürünlerde buna benzer sorunlarla çok sık karşılaşıyorduk. Markalaşmaya gittikten sonra bu tarz sorunlarla çok fazla karşılaşmıyoruz. Artık ürünlerimizi markamızın etiketi ve mührü ile müşterimize ulaştırıyoruz. Pazara sunduğumuz çeşitli OEM yedek parçalarımız ile farklı OEM olduğu iddia edilen ürünlerle karşılaştıran müşterilerimiz, aradaki farkı görerek, bizim ürünümüzün gerçek OEM olduğunu gördü. Yurt dışındaki müşterilerimizin büyük çoğunluğu ise yedek parça almadan önce gelip bizi ziyaret ediyorlar. İstanbul’daki stok alanımızdaki ürünleri test merkezlerine götürerek, bu ürünlerin belirli değer ve basınçları sağlayıp sağlamadığını test ediyorlar. Performansından memnun kaldıkları ürünleri satın alıyorlar. Müşterilerimizin bizi tercih etmelerinin en büyük sebebi zaten güven. Biz hiçbir zaman müşterilerimize farklı menşeili bir ürünü Japon menşeili diye sunmadık. Her zaman orijinal ürünleri yani en kaliteli parçayı en ucuza satıyoruz. Güven, kalite ve fiyat konusunda müşterilerimizin gözünde iyi bir profilde olduğumuz için müşterilerimiz uzun yıllardır bizimle çalışmaya devam ediyor.

 

Pandemi süreci işlerinizi nasıl etkiledi?

Koronavirüs salgını nedeniyle bazı ülkelere girişler kapandı, kapanmayan ülkelerde ise satışlarımız devam etti. Tabi Türkiye’de gerekli tüm önlemlerimizi alarak satışlarımızı sürdürdük. Ciromuzun yüzde 70’ini Türkiye, yüzde 30’unu ise yurt dışı pazar oluşturuyor. Şu an Türkiye’de daha büyüğüz ama 2021 yılında bu rakamlarda değişiklik yaşanacak ve ihracatımız artacak. Çünkü, yapılanmamızı ihracat odaklı değiştirdik. Uluslararası fuarlara katıldık. Ülke bazlı yönlendirmeleri reklamlar ve web sayfaları açıyoruz. İhracatımızı artırmaya yönelik çalışmalara ağırlık verdik.

 

Bu dönemde ikinci el makinelerin yurt dışına satılması ve sıfır makine satışlarındaki durgunluk size nasıl yansıdı?

Türkiye özelinde konuşacak olursak sıfır makine satışlarındaki düşüsün en büyük sebebi döviz kurları. Eskiden 200 bin Euro’ya aldığınız bir makineyi şu anda 200 bin Euro’ya aldığınız makinenin fiyatı ne yazık ki aynı değil. 2018 yılında Türkiye’den yurt dışına çok sayıda ikinci el makine satışı gerçekleştirildi. Bu durum sonrasında Komatsu özelinde konuşacak olursak yedek parça sektörü bitme noktasına geldi. Parça satılan makine grubu Türkiye’den çıkış yaptı. Yedek parça satışının artması için sıfır makine satışlarının artması gerekiyor.

 

Nasıl bir 2020 yılı geçirdiniz? 2020 yılı hedefleriniz nelerdir?

2016’dan 2020 yılına kadar ciro olarak yaklaşık yüzde 140, müşteri sayısı olarak da yüzde 60 büyüme sağladık. Müşteri sayımız az ama toplu satış oranımız arttı. 2020 yılında Eylül ayında geçmiş yıllardaki cirolarımızı yakaladık. 2019’daki öngörülerimiz küçülmeye yönelikti ama 2020 yılı şu ana kadar geçirdiğimiz en verimli yıllardan birisi oldu. Bunda tabi ki ihracatın etkisi çok büyük. İhracatımız hep vardı ama bu kadar büyük değildi. 2021 yılı için ise şu anda bayilik için görüştüğümüz ülkeler var. Öncelikle bu anlaşmaları sağlayacağız. İhracat odaklı çalışmalarımızı sürdürmeye devam edeceğiz. Şu anda 33 ülkeye satış yapıyoruz, bayilik ve distribütörlükle ilgili anlaşmalarımızı tamamlayıp farklı pazarlara açılarak ihracatımızı artırmayı hedefliyoruz.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

scroll to top